Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

12,5 mln zł wyłożą Katowice na współorganizację i promocję Intel Extreme Masters

lota
12,5 mln zł wydadzą Katowice na współorganizację oraz promocję Intel Extreme Masters. Gotowy jest projekt uchwały w tej sprawie. Wydarzenie jest jednym z najważniejszych i największych e-sportowych turniejów na świecie, a od kilku lat finały IEM odbywają się w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym.

Katowice planują przeznaczyć na współorganizację oraz promocję Intel Extreme Masters 12,5 mln zł w okresie między 2019 a 2023 rokiem. W przyszłym roku będzie to 2,4 mln zł, a w kolejnych latach kwota ta będzie powiększana o 50 tys. zł do poziomu 2,6 mln zł w 2023 roku. Odpowiedni projekt uchwały w tej sprawie jest już gotowy.

Przypomnijmy, że IEM odbywa się w Katowicach od 2013 roku. To jedno z najważniejszych i największych wydarzeń w naszym mieście, ale też jedna z największych imprez e-sportowych na świecie.

- W związku z rozwojem imprezy i coraz większym zakresem działań z nią związanych, konieczny jest wzrost nakładów finansowych przeznaczonych na ten cel przez miasto. Podczas kolejnych edycji oprócz samych mistrzostw planowana jest organizacja m.in.: targów gier komputerowych i nowych technologii IEM EXPO, turniejów dodatkowych, festiwalu filmowego powiązanego z tematyką gier i e-sportu oraz forum biznesowego (Global Esports Forum). Podobnie jak dotychczas, podjęte zostaną również globalne działania promujące IEM i miasto Katowice w środowisku graczy komputerowych oraz prowadzone będą transmisje z rozgrywek i wydarzeń dodatkowych – to fragment uzasadnienia projektu uchwały.

IEM 2018 w Katowicach odbywało się tak jak poprzednia edycja w dwa weekendy (24 i 25 lutego oraz między 2 a 4 marca). Łącznie wydarzenie przyciągnęło do Spodka i MCK aż 169 tys. osób. W szczytowym momencie transmisję online z pierwszego weekendu zmagań w Katowicach oglądało 2,2 mln osób, podczas gdy stream z drugiego weekendu w najlepszym momencie przyciągnął uwagę aż 1,7 mln osób. Z kolei transmisje na żywo, wideo z ciekawymi akcjami i inne publikacje w mediach społecznościowych - na Twitterze i Facebooku - dotyczące wydarzeń, które odbyły się w oba weekendy, osiągnęły 187 mln wyświetleń, generując zaangażowanie na poziomie 9,3 mln. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto