Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

5 lat Biura Obsługi Klienta

Redakcja
W lutym 2011 roku Katowickie Wodociągi S.A. otworzyły Biuro Obsługi Klienta. Od tego czasu dużo się zmieniło. Wprowadzono nowe usługi oraz udogodnienia dla klientów. Priorytet pozostał jednak ten sam. Zapewnienie satysfakcji i profesjonalnej obsługi klientów.

BOK stacjonarnie
Na potrzeby nowego Biura Obsługi Klienta rozbudowano istniejący budynek, w którym znajdowała się dyspozytornia. Pomieszczenia zostały zaadaptowane na trzy mniejsze pokoje biurowe, salę obsługi klienta oraz kasę. Mieści ona trzy stanowiska bezpośredniej obsługi podzielone tematycznie: informacja ogólna, informacja techniczna oraz informacja w sprawie umów, rozliczeń i zadłużeń. W sali znajduje się również kasa główna, w której klienci mogą dokonywać wpłat. Budynek BOK stał się wizytówką Katowickich Wodociągów S.A. Poprzedza go plac, na którym zainstalowano odrestaurowane zasuwy, stanowiące wcześniej część infrastruktury wodociągowej Spółki. Przy samym wjeździe ustawiono logo Katowickich Wodociągów S.A.

BOK organizacyjnie
Pracownicy Biura Obsługi Klienta służą pomocą i wsparciem przy załatwianiu wszelkich spraw związanych z dostawą wody i odbiorem ścieków. Udzielają informacji dotyczących trybu załatwiania spraw, procedur w zakresie przyłączenia do sieci wod.-kan., rachunków danego klienta, dokumentacji potrzebnej do podpisania umowy. Koordynują prace związane z kompleksowym wykonaniem przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych realizowanych na zlecenie klienta oraz prowadzą procedury związane z przejmowaniem sieci i obiektów wodociągowo-kanalizacyjnych na majątek Spółki. Do zadań Biura należy też wydawanie warunków technicznych dla przyłączy wodociągowych na cele podlewania ogrodu, na rozdział przyłączy wodociągowych, zmiany sposobu rozliczania budynków wielolokalowych oraz dla odbiorców przyłączanych w trakcie realizacji sieci. Pracownicy przyjmują wszystkie wnioski składane przez klientów. W Biurze Obsługi Klienta można załatwić sprawy związane z zawieraniem, aneksowaniem lub rozwiązywaniem umów na dostawę wody i odprowadzanie ścieków. Dział czuwa nad prawidłowym obiegiem dokumentów w Spółce, usługami świadczonymi elektronicznie, czyli iBOK, SMS, e-faktura, a także prowadzi kancelarię Spółki.

BOK elektronicznie
Dbając o najwyższą jakość świadczonych usług, sukcesywnie wprowadzane były kolejne kanały komunikacji. Pierwszy był newsletter na stronie internetowej uruchomiony w 2010 r. Od samego początku skorzystać z niego mógł każdy, kto posiada adres e-mail. Obecnie do newslettera zapisanych jest blisko 500 osób.

W roku 2012 Katowickie Wodociągi S.A. uruchomiły Internetowe Biuro Obsługi Klienta (iBOK). Dzięki niemu klienci otrzymali bezpośredni dostęp do swoich rozliczeń i przydatnych informacji z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Dodatkowo za pomocą iBOK mogą podać stan wodomierza oraz przesłać wiadomość lub reklamację do Spółki. System pozwala na szybkie otrzymanie komunikatu o awarii lub przerwie w dostawie wody. Dodatkowo klient ma możliwość sprawdzenia wystawionych faktur z podziałem na zapłacone i niezapłacone, a także sprawdzenia, na jakim etapie znajduje się zgłoszona przez niego sprawa, włącznie z wglądem do załączonych dokumentów. Usługa skierowana jest do klientów, którzy mają podpisaną umowę ze Spółką na dostarczanie wody lub dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków. Jest ona bezpłatna. Obecnie korzysta z niej 2089 kontrahentów.

Uruchomiony w 2013 roku system powiadomień SMS to sposób na dotarcie z informacjami do jeszcze szerszego grona osób. System szybko i niezawodnie przekazuje informacje o awariach i przerwach w dostawie wody. Z systemu powiadamiania mogą korzystać wszyscy mieszkańcy Katowic, a nie tylko ci, którzy mają podpisaną umowę na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków z Katowickimi Wodociągami S.A. Są to zatem także mieszkańcy budynków wielolokalowych administrowanych np. przez wspólnoty mieszkaniowe czy spółdzielnie. Dzięki stworzonej przez Katowickie Wodociągi S.A. bazie danych z nazwami ulic i numerami budynków klient otrzymuje tylko komunikaty dotyczące wskazanego przez siebie rejonu ulicy lub ulic. Do systemu powiadomień SMS zapisanych jest 230 osób.

Najnowszą, bo wprowadzoną w 2014 roku, usługą jest e-faktura. To rozwiązanie dla klientów, którzy dbają o środowisko, a zarazem chcą obniżyć koszt swoich rachunków. Dzięki e-fakturze klienci mają możliwość rezygnacji z otrzymywania faktur papierowych za pośrednictwem tradycyjnej poczty na rzecz faktury elektronicznej. Usługa jest bezpłatna, a wynikające z niej korzyści to m.in. niższa opłata abonamentowa oraz dostęp 24 h na dobę do rachunku. Warunkiem jej otrzymywania jest posiadanie podpisanej umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków. Wypełniony i podpisany formularz akceptacji można dostarczyć osobiście do Biura Obsługi Klienta, pocztą tradycyjną, elektroniczną lub będąc zapisanym w iBOK można to zrobić za jego pośrednictwem. Od momentu uruchomienia z e-faktury korzysta 1775 osób.

BOK na przyszłość
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i sugestiom klientów Spółki, udoskonalane są posiadane usługi oraz tworzone nowe. Biuro Obsługi Klienta od momentu utworzenia stało się łącznikiem na linii Klient - Spółka. Podczas bezpośredniej rozmowy można liczyć na otrzymanie rzetelnych informacji oraz kompetentną obsługę. Natomiast korzystając z elektronicznych kanałów komunikacji i ich szerokiego zakresu, klient nie wychodząc z domu może załatwić wiele spraw oraz dowiedzieć się rzeczy dla niego najistotniejszych. Patrząc w przyszłość, Katowickie Wodociągi S.A. zamierzają udoskonalać to, co dostępne oraz nieustannie poszukują nowych, lepszych rozwiązań w obsłudze klientów, czyli mieszkańców miasta Katowice.

Warunki korzystania z usług oferowanych przez Katowickie Wodociągi S.A.
newsletter - z usługi korzystać może każdy, kto posiada adres e-mail.

iBOK - usługa jest skierowana do klientów, którzy mają podpisaną umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków. Umowa zostaje zawarta automatycznie po zarejestrowaniu się w programie iBOK oraz zaakceptowaniu warunków zapisanych w regulaminie Internetowego Biura Obsługi Klienta, znajdującego się na stronie internetowej Spółki www.wodociagi.katowice.pl

SMS - z usługi korzystać mogą wszyscy mieszkańcy Katowic. Aby otrzymać powiadomienia o awariach i przerwach w dostawie wody w interesującym klienta rejonie, należy przesłać pod numer 530 530 563 wiadomość SMS z nazwą ulicy i numerem budynku.

e-faktura - warunkiem jej otrzymywania jest posiadanie podpisanej umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków. W celu jest aktywacji należy wypełnić i podpisać formularz i dostarczyć go osobiście, pocztą tradycyjną, elektroniczną lub poprzez iBOK do Biura Obsługa Klienta.

Biuro Obsługi Klienta Katowickich Wodociągów S.A.
Godziny otwarcia:
Poniedziałek 8.00-16.00
Wtorek - piątek 8.00-14.00

e-mail: [email protected]
[email protected]
Tel. 32 78 82 400, 32 25 61 016
Faks 32 78 82 503

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto