Jednocześnie będzie to koniec DTŚ biegnącej od Katowic, przez Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską, Zabrze aż do Gliwic.
Zaś dla gliwiczan to na tym węźle DTŚ-ka w ich mieście będzie się rozpoczynała. Dzięki temu ta kluczowa dla aglomeracji śląskiej droga będzie miała 31,3 km długości. Aktualnie ma 20 km i kończy się na węźle z ul. de Gaulle'a w centrum Zabrza.
W sumie średnicówka w Gliwicach będzie miała 8,4 km. Prace zostały podzielone na dwa etapy. Pierwszy odcinek biegnie od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej.
Na tym fragmencie DTŚ powstanie 5 obiektów inżynierskich: wiadukty nad torami kolejowymi, ul. Wschodnią, ul. Błonie i Kujawską oraz nad autostradą A1 i most nad rzeką Kłodnicą.
Budowa DTŚ w Gliwicach: Najtrudniej nad A1
Najbardziej skomplikowane prace czekają drogowców w związku z budową DTŚ nad autostradą A1. Przęsła wiaduktu, którym trasa pobiegnie, będą kładzione nowoczesną technologią.
A1 na czas robót nie będzie jednak całkowicie wyłączona z ruchu. Ten odcinek DTŚ będzie miał dwie jezdnie po trzy pasy w każdą stronę.
Z kolei drugi odcinek prowadzi od ul. Kujawskiej do istniejącego węzła drogi krajowej nr 88 z ul. Portową. Do węzła z ul. Królewskiej Tamy będą dwie jezdnie po dwa pasy w każdym kierunku. Dalej, gdy DTŚ pobiegnie już przez śródmieście Gliwic, będzie miała jedną jezdnię z czterema pasami.
Budowa DTŚ w Gliwicach: Tunel niezgody
Na tym odcinku zaprojektowano 14 obiektów inżynierskich - wiaduktów, mostów, kładek, a także tunel, którym trasa średnicowa przejdzie pod ulicami Zwycięstwa i Dworcową.
I to o ten tunel oraz bliskie sąsiedztwo drogi z Centrum Onkologii w Gliwicach przez kilka lat toczył się bój. Stowarzyszenie Gliwiczanie dla Gliwic walczyło, aby zmienić przebieg DTŚ-ki w śródmieściu Gliwic. Twierdzili, że gliwiczanie uduszą się spalinami mając taką drogę w śródmieściu, a hałas będzie ogromny.
Tunel gliwicki będzie młodszym bratem tego w Katowicach. Projektant jest ten sam - spółka Mosty Katowice. Władzom Gliwic zależało jednak, aby DTŚ w śródmieściu miała jedną jezdnię. Udało się. W tunelu będą po dwa pasy w każdym kierunku. Trasa ma być gotowa w 2015 r.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?