Coroczne badanie ma na celu wskazanie poziomu zadowolenia mieszkańców z usług Urzędu Miasta Częstochowy. W najnowszym – przeprowadzanym przez ankieterów od 1 czerwca do 30 września 2016 na grupie 400 osób – respondenci odpowiadali na 11 pytań.
Ogólny poziom usług świadczonych przez Urząd Miasta Częstochowy ankietowani ocenili jako bardzo dobry i dobry. Bardzo wysoko oceniło urząd 47,5 proc., ankietowanych, a raczej wysoko 32,25 proc. (łącznie 319 osób). Ten trend utrzymuje się już od kilku lat. Raczej niskie i bardzo niskie oceny wystawiło urzędowi zaledwie 4 proc. respondentów (16 osób).
Ważną część ankiety stanowiła ocena poszczególnych elementów obsługi interesanta. Dotrzymywanie określonych terminów bardzo wysoko i raczej wysoko oceniła zdecydowana większość respondentów – 84,5 proc. wskazań. Tylko 3 proc. ankietowanych oceniło ten aspekt pracy urzędu raczej nisko i bardzo nisko.
Respondenci bardzo dobrze ocenili ogólne zainteresowanie rozwiązaniem zaistniałego problemu ze strony urzędników – łącznie 87 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich ocen. Raczej nisko i bardzo nisko to zainteresowanie oceniło 3 proc. biorących udział w badaniu.
90,75 proc. ankietowanych bardzo wysoko i raczej wysoko oceniło staranność pracowników magistratu. Raczej niskie i niskie noty za staranność pochodziły zaledwie od 1,75 proc. interesantów.
Udzielanie informacji przez pracowników urzędu docenione zostało przez ogromną większość respondentów, dając łącznie 94,25 proc. bardzo wysokich i raczej wysokich ocen. Tylko 1,25 proc. wskazań dotyczyło odpowiedzi ,,raczej nisko” i ,,bardzo nisko.”
W 92,25 proc. bardzo wysoko i raczej wysoko ankietowani ocenili chęć pracowników do udzielenia pomocy; raczej nisko i bardzo nisko – jedynie w 1,75 proc.
Równość w traktowaniu interesantów przez miejskich urzędników została oceniona bardzo wysoko i raczej wysoko w 90,5 proc. Dwa procent to odsetek ocen raczej niskich i bardzo niskich.
69,5 proc. bardzo wysokich i wysokich ocen odnosiło się do czasu oczekiwania na załatwienie sprawy w Urzędzie Miasta. 11,5 proc. oceniło ten element obsługi interesantów ,,raczej nisko” lub ,,bardzo nisko.”
Uprzejmość urzędników znalazła uznanie w postaci bardzo dobrych i raczej dobrych ocen aż u 94,75 proc. respondentów. Tylko 1 proc. respondentów był odmiennego zdania, przyznając tu oceny raczej niskie lub bardzo niskie.
Ankietowani ocenili wiedzę pracowników magistratu bardzo wysoko i raczej wysoko w 93,5 proc.; oceny ,,raczej nisko” nie przekroczyły nawet 1 proc.
Poświęcanie uwagi indywidualnemu klientowi bardzo wysoko i raczej wysoko oceniło 93 proc. respondentów; raczej nisko i bardzo nisko – 1,25 proc.
Ankietowani zapytani o sugestie mogące poprawić stopień ich zadowolenia z usług Urzędu Miasta najczęściej odpowiadali, że są zadowoleni z dotychczasowego korzystania z tych usług.
Wśród ankietowanych kobiety stanowiły 50,25 proc., a mężczyźni 49,75 proc. Najwięcej osób legitymowało się wykształceniem średnim – 41,5 proc., a kolejną co do liczebności grupą były osoby z wykształceniem wyższym – 33 proc.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?