Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Fiat 500X [ZDJĘCIA]. Prezentacja nowego modelu w Bielsku-Białej

Michał Kij/motofakty.pl
mat. prasowe Fiat Auto Poland
W bielskim Centrum Sprzedaży Fiat Auto Poland odbyła się prezentacja najnowszego Fiata 500X. Zobacz zdjęcia...

Fiat 500X [ZDJĘCIA]. Prezentacja nowego modelu w Bielsku-Białej

Świeżutki crossover Fiata zaczerpnął styl z „pięćsetki”, a układ napędowy z Jeepa. Czy z połączenia dwóch legend narodzi się nowa? W Polsce zadebiutuje pod koniec lutego przyszłego roku.

Na pewno bardzo by tego chcieli twórcy Fiata 500X. Nadwozie nawiązuje do dawnej „pięćsetki”. Styliści skopiowali jej obłą formę, co robi doskonałe wrażenie, ale odbija się negatywnie np. na pojemności bagażnika. Lecz kto myślałby o tobołkach do zabrania, gdy ma przed sobą wydestylowane Włochy z ich niewymuszoną elegancją? Poza tym 500X wyraźnie różni się od Jeepa Renegade, a o to między innymi chodziło.

Z punktu widzenia inżyniera 500X i Renegade to właściwie identyczne samochody z tą samą płytą podłogową. Mają ten sam rozstaw osi, zbliżone wymiary, a główne podzespoły, w tym silniki, są wspólne. Różnice pojawiają się w układzie przeniesienia napędu.

Zarówno Fiat, jak i Jeep oferowane są z napędem 4x2 lub 4x4. Jeep proponuje jednak dwa warianty napędu obu osi, Fiat natomiast dwie wersje przedniego napędu. Druga wzbogacona jest o układ „Traction Plus”. Wykorzystuje on system ESC i przyhamowuje ślizgające się koło, czym naśladuje działanie blokady mechanizmu różnicowego. W napędzie 4x4 występuje sprzęgło wielopłytkowe, które rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną oś.

Na początek 500X dostanie silnik benzynowy 1,4 MultiAir2 o mocy 140 KM oraz dwa diesle MultiJet II: 120-konny 1,6 oraz 140-konny, 2-litrowy. MultiAir i 120-konny MultiJet występują z 6-biegową skrzynką ręczną, a 140-konny diesel wyłącznie z 9-biegowym „automatem” firmy ZF. Później dojdą jeszcze benzynowe 1,6 E-torQ o mocy 110 KM z pięciobiegową, ręczną skrzynką i przednim napędem oraz 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 170 i Tigershark MultiAir2 o pojemności 2,4 litra i mocy 187 KM – obydwa z 9-biegowym automatem i napędem 4x4. Niektóre silniki, w tym Tigershark, będą dostępne tylko na wybranych rynkach.

Nowy Fiat ma pięć wersji wyposażenia: Pop, Popstar, Lounge, Cross i Cross Plus. Już w podstawowej jest m.in. system ESC, elektrycznie sterowane szyby oraz elektryczny hamulec postojowy. Jednak crossover jest specyficznym samochodem. Kupuje się go dlatego, że się wyróżnia i dostarcza zabawy. A zabawa robi się tym ciekawsza, im droższa wersja. To, co znacząco polepsza wrażenia z obcowania z 500X znajdziemy dopiero w bogatszym wariancie Popstar, który ma „Mood Selector”, system Uconnect z 5-calowym ekranem i ręczną klimatyzację. Napęd 4x4 jest proponowany i to na zamówienie dopiero w wariancie Cross.

Do stworzenia własnego, niepowtarzalnego Fiacika zachęca również gama akcesoriów oferowana pod zapożyczoną od Chryslera marką Mopar, w Stanach wręcz legendarną. Można mieć specjalne obudowy lusterek, paski na masce czy dachu albo wyjątkową obudowę kluczyka. Są też dodatki praktyczne, np., boksy na dach czy osłony, siatki i poprzeczki do porządkowania rzeczy przewożonych w bagażniku.

Fiat jest otwarty na propozycje i to jedna z jego głównych zalet. Inne przejawiają się w sposobie, w jaki samochód zawiera przyjaźń z kierowcą. Już pierwszy kontakt jest bardzo przyjemny. Tańsze modele, z lakierowanym fragmentem tablicy rozdzielczej mają w tym momencie pewną przewagę. Łatwiej w nich uchwycić ducha dawnej „pięćsetki”. Droższe, z okładziną udającą zdaniem projektantów żeliwo, nie są tak przekonujące, ale pewnie to rzecz gustu. Fiatem bardzo przyjemnie się jeździ, zarówno „automatem”, jak i „manualem” z prowokującą do głębokiego uścisku, okrąglutką gałką na szczycie dźwigni zmiany biegów. Samochód chętnie się rozpędza, a w trybie „Sport” ma zawadiacki wdzięk. Własności terenowe wersji 4x4 są wystarczające do turystycznych wypadów w obłaskawioną głuszę.

Fiat jest wygodny również dla maniaków urządzeń zapewniających łączność i rozrywkę. Wejścia, do których można je podłączyć są na wierzchu, w pobliżu korytka, w którym można spokojnie zostawić odtwarzacz mp3 czy smartfon. Fabryczny system Uconnect w wersji LIVE pozwala stale być w kontakcie z siecią i jej olbrzymimi zasobami, np. setkami tysięcy stacji radiowych i milionami utworów muzycznych. Fiat 500X zabawia podróżnych na wiele sposobów, a ostra jazda bez trzymanki ma w nim kilka wymiarów, niekoniecznie związanych z łamaniem ograniczeń prędkości.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Fiat 500X [ZDJĘCIA]. Prezentacja nowego modelu w Bielsku-Białej - Bielsko-Biała Nasze Miasto

Wróć na bielskobiala.naszemiasto.pl Nasze Miasto