Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Można korzystać ze swojego konta przez 24 godziny na dobę

(bs)
Banki oferują dziś swoim klientom bezpieczny dostęp do rachunków za pomocą najnowocześniejszych urządzeń. Można to zrobić przez Internet, telefon komórkowy i stacjonarny, bankomat, dekoder telewizji cyfrowej.

Banki oferują dziś swoim klientom bezpieczny dostęp do rachunków za pomocą najnowocześniejszych urządzeń. Można to zrobić przez Internet, telefon komórkowy i stacjonarny, bankomat, dekoder telewizji cyfrowej. Zapewnia to system bankowości elektronicznej: taniej, oszczędzającej czas, wygodnej, dyskretnej i bezpiecznej.

Jest kilka możliwości zdalnej obsługi konta. Sposoby te nazywane są kanałami elektronicznymi, ich działanie jest możliwe dzięki wykorzystaniu różnych mediów telekomunikacyjnych. Przy wyborze konta internetowego należy jednak zwracać uwagę, aby najważniejsze operacje można było wykonać przynajmniej przez dwa kanały. Dzięki temu unikniemy problemów, jeśli jeden ulegnie awarii.

SMS

Aby korzystać z usługi SMS, wymagany jest telefon obsługujący wysyłanie i odbiór wiadomości SMS. Klient wysyłając zapytanie w postaci krótkiej wiadomości tekstowej otrzyma żądaną informację zwrotną z banku w formie SMS-u. Ma dostęp między innymi do sprawdzania salda, sprawdzania informacji szczegółowych dotyczących danego rachunku, uzyskania informacji o posiadanych kartach bankowych, zlecenia przelewu do odbiorców z ustanowionej wcześniej listy.

Internet

Jest najwygodniejszym kanałem do wykonywania operacji. Klienci powinni zadbać, aby ich komputer miał co najmniej podłączenie do sieci internetowej, procesor typu Pentium 200 MHZ, pamięć RAM 32 MB, przeglądarkę o sile szyfrowania SSL 128 bitów, co najmniej w wersji Internet Explorer 4.0 lub Netscape Navigator 4.0.

Dzięki Internetowi można uzyskać informacje o posiadanych rachunkach, w tym o saldzie wolnych środków, listę operacji, o posiadanych kartach bankowych. Można dokonać zmiany hasła logowania, uzyskać informacje o ofercie banku, wygenerować klucz prywatny w celu zmiany usługi pasywnej na aktywną. Wówczas można także dokonać przelewu, w tym do ZUS, założyć i zlikwidować lokatę, złożyć wniosek o kartę bankową.

WAP

Aby korzystać z usługi WAP, wymagany jest telefon GSM (w sieci Idea, Plus GSM lub Era) z przeglądarką WAP. Niektóre ze znajdujących się na rynku telefonów nie zapewniają także pełnego szyfrowania danych. W przypadku takich aparatów korzystanie z usługi WAP jest możliwe, ale nie zalecane.
W ramach tego kanału dostępu klient może działać pasywnie lub aktywnie. Pasywnie - czyli uzyskać informacje o saldzie, historii operacji, posiadanych kartach, a w ramach usługi aktywnej dodatkowo zakładać i likwidować lokaty w rachunku oraz realizować przelewy.

Telefon stacjonarny

Operacje bankowe przez telefon mogą być wykonywane na dwa sposoby: automatycznie lub z udziałem operatora - człowieka. Usługi telefoniczne dostępne są zarówno z telefonu stacjonarnego (bezpłatna linia 0800 lub częściowo płatna 0801), jak i z telefonu komórkowego.

Można w ten sposób sprawdzać saldo konta, historię operacji, a także wykonywać przelewy, zakładać lokaty oraz zamawiać karty płatnicze, uzyskać informacje o posiadanych kartach bankowych, lokatach. Zablokowanie i odblokowanie usługi możliwe jest wtedy, jeżeli klient ma nadane hasło.

Bankomat

Klienci korzystający z usług bankowych mogą dokonywać przelewów na inne rachunki, zakładać lokaty, zasilać gotówką własne konto lub konto karty telefonicznej czy sprawdzać saldo i drukować wyciągi z rachunku za pośrednictwem specjalnie przystosowanych do tego typu usług bankomatów.

TV

Dostęp do konta przez telewizor zapewnia każdy dekoder Telewizji Cyfrowej POLSAT, wyposażony standardowo w modem i podłączony do odbiornika telewizyjnego. W ten sposób obsługa konta jest osiągalna zarówno przez połączenie satelitarne, jak i modemowe - za pośrednictwem gniazdka telefonicznego.

Nawigacja po ekranach odbywa się za pomocą przycisków na pilocie dekodera. Wpisywanie danych tekstowych odbywa się analogicznie jak redagowanie SMS-ów w telefonie komórkowym.
Klient może uzyskać informacje o saldzie oraz historii operacji przez satelitę i/lub modem, a w ramach usługi aktywnej może dodatkowo realizować przelewy oraz polecenia przelewu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto