Przetarg na dostarczenie pojazdów został rozstrzygnięty już pod koniec ubiegłego roku. Wygrała bydgoska PESA, która przedstawiła najkorzystniejszą ofertę (358 mln zł). O wyborze miała decydować jednak nie tylko cena, ale także jakość tramwajów: niskopodłogowe, klimatyzowane.
MPK zastrzegło w przetargu, że może go unieważnić, jeżeli nie otrzyma dofinansowania unijnego. I tak zapewne by się stało pod koniec maja. Niemal w ostatniej chwili pojawiła się deklaracja wicepremier Bieńkowskiej.
Tramwaje mierzące ok. 43 metry mają zostać skierowane na trasy linii 4 i 24. Zastąpią stare, trójskładowe tramwaje, tzw. akwaria. Nowe pojazdy powinny pojawić się pod Wawelem w przyszłym roku.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?