To właśnie tam, niedaleko zjazdu z Drogowej Trasy Średnicowej (kilka minut jazdy samochodem z Chorzowa), mieści się siedziba Śląskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego z inkubatorem architektonicznym, czy zabytkowy Szyb Mikołaj. - Aby zachęcić firmy do inwestowania, trzeba było zadbać o dojazd do tutejszych działek - twierdzi Paweł Błażyca, szef ŚPPT.
Przed przebudową ulica była niedostosowana do dużych obciążeń i sporego ruchu kołowego. A do ulokowanych tam firm branż ciepłowniczej, górniczej, produkcyjnej, kursują codziennie ciężarówki. - Droga posiadała nawierzchnię bitumiczną ze zawężeniami pasa ruchu sięgającymi do 5o procent, nienormatywnymi łukami sprawiającymi trudności w manewrowaniu samochodami ciężarowymi - przypomina Jacek Otrębski z Wydziału Dróg i Mostów rudzkiego magistratu.
Prace na kilometrowym odcinku od skrzyżowania z ul. 1 Maja do ronda przy byłej kopalni Wawel obejmowały wymianę nawierzchni, regulację nieutwardzonych poboczy, modernizację skrzyżowania typu rondo. Wykonano także nową kanalizację deszczową. Ulica zyskała też 40 nowych latarni. Różnicę odczuli nie tylko kierowcy, ale i piesi. Dobudowano bowiem ciąg pieszo-rowerowy na całym przebiegu ulicy Szyb Walenty.
- Przedtem nieraz się zdarzało, że miałam przemoczone buty po przejściu od przystanku na ul. 1 Maja na zajęcia w inkubatorze architektonicznym w ŚPPT. Nie wspominając o tym, że musiałam uciekać na pobocze przed samochodami - mówi Aleksandra, studentka II roku Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej.
Dodajmy, że roboty budowlane kosztowały około 4,3 mln zł, z czego blisko 40 procent wyniosło dofinansowanie z funduszy europejskich.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?