8 kwietnia rozpoczęła się w Czeladzi akcja umieszczania na wiatach przystanków autobusowych plakatów reklamujących miasto. Można z nich dowiedzieć się o takich wydarzeniach, jak festiwale: Ave Maria i Reggeneracja oraz o Dniach Czeladzi. Plakaty informują również o Galerii Sztuki Współczesnej "Elektrownia", mieszczącej się w budynkach po kopalni "Saturn".
Dlaczego wybrano taką formę promocji? – To najtańsza forma reklamy. Plakaty zaprojektowali pracownicy Urzędu Miasta, a eksponowane są na należących do miasta wiatach przystankowych – wyjaśnia Wojciech Maćkowski z Wydziału Promocji czeladzkiego UM. - Duże znaczenie ma w tym przypadku również liczba ludzi, która się przewija przez te miejsca – dodaje. Na razie plakaty pojawiły się w 12 lokalizacjach, planowanych jest więcej.
Plakat zgłoszono do konkursu "Złote Formaty" w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów w kategorii "Plakat Reklamowy".
W podobny sposób, choć tylko w jednym miejscu, prezentuje swoją ofertę kulturalno-rozrywkową Sosnowiec. Mowa tutaj o położonym naprzeciwko Urzędu Miasta dworcu autobusowym na ul. Mościckiego. Czekający na nim na autobus mogą zapoznać się między innymi z sosnowieckimi zabytkami, ofertą Teatru Zagłębia czy dowiedzieć się o akcji zapobiegania przestępstwom "Razem bezpieczniej".
- Sosnowieccy urzędnicy nie planują na razie podobnej formy promocji w innych częściach miasta: - Kierujemy się w stronę infokiosków – wyjaśnia Grzegorz Dąbrowski, rzecznik prasowy sosnowieckiego UM.
Od redakcji: Co sądzicie o "citylightach"? Przemawiają do Was? A może myślicie, że niedługo wyjdą z użycia na rzecz infokiosków bądź innych urządzeń multimedialnych?
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?