Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa DK 94 w Sosnowcu: Elektroniczna licytacja wykonawców w połowie grudnia

AD
Prawdopodobnie 15 grudnia odbędzie się elektroniczna licytacja wykonawców, chcących przebudować sosnowiecki odcinek DK 94. Chodzi o kompleksową przebudowę ponadkilometrowego odcinka trasy i skrzyżowania koło Makro. Urzędnicy szacują, że pierwszą łopatę na budowie uda się wbić najwcześniej w marcu przyszłego roku.

Przypomnijmy. Chodzi o bardzo ważną dla Sosnowca i dla przejazdów tranzytowych przez to miasto, inwestycję. Sosnowiecki odcinek DK 94 to obecnie dwupasmowa trasa, na której ruch jest ogromny, a w godzinach szczytu dodatkowo blokuje go skrzyżowanie przy Makro (Długosza). To skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, która po zakończeniu inwestycji zniknie, bo skrzyżowanie będzie dwupoziomowe i bezkolizyjne. Ruch tranzytowy, czyli DK94 w kierunku Dąbrowy Górniczej czy Katowic pobiegnie dołem, bowiem nowa droga będzie poprowadzona w specjalnym wykopie, a ruch lokalny, czyli ulica Długosza znajdzie się na wiadukcie. Według projektu, powstanie tam rondo i bezkolizyjne zjazdy i wjazdy na nie z drogi krajowej.

Wszystkie oferty powyżej budżetu

29 października 2018 roku miejscy urzędnicy poznali oferty wykonawców, chcących wybudować ten odcinek drogi krajowej. Wszystkie oferty, jakie wpłynęły do miasta przekraczały budżet, zakładany na tę inwestycję. Miasto chce więc zorganizować aukcję elektroniczną, która ostatecznie wyłoni wykonawcę. Aukcja ma się odbyć 15 grudnia.
Do przetargu zgłosiło się sześć firm, chcących przebudować węzeł DK 94 przy Makro wraz z fragmentem drogi. Oferty złożyły IMB Podbeskidzie (143 mln zł), Berger Bau (109,9 mln zł), Budimex (115,3 mln zł), Banimex (110,2 mln zł) i Drogopol (133,7 mln zł). Miasto zamierzało przeznaczyć na tę inwestycję 78 mln złotych. Jednak już wiadomo, że inwestycji raczej nie uda się zrealizować za cenę niższą niż 100 mln zł.

Będzie nowa, niższa cena?

Na czym będzie polegała licytacja elektroniczna?
- Wykonawcy będą mogli zaoferować nową, niższą, cenę. Nie mogą jednak zrobić tego kosztem na przykład użycia tańszych materiałów – mówi Rafał Łysy, rzecznik sosnowieckiego Urzędu Miejskiego.

Czas goni. Koniec inwestycji w 2020r.

Urzędnicy chcieliby jak najszybciej wybrać najlepszą ofertę i podpisać umowę z wykonawcą. Czas jest tu bardzo istotny. W ubiegłym roku miasto uzyskało na tę inwestycję sporą dotację, przyznawaną przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych - pokrywającą 85 procent kosztów. Pierwotnie koszt inwestycji oszacowano na 87 mln złotych. Dotacja wyniosła prawie 74 mln zł. Nie wiadomo za jaką kwotę po przetargu inwestycję zrealizuje wykonawca. Wiadomo jednak, że musi to zrobić do września 2020 roku.
Inwestycja obejmie przebudowę sosnowieckiego odcinka DK 94 do skrzyżowania z łącznicą węzła „Zuzanny” do skrzyżowania do stacji paliw Shell. To około 1,3 kilometra.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sosnowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto