Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ruszyły intensywne prace przy modernizacji linii kolejowej nr 281 Krotoszyn-Oleśnica [FOTO]

Wiesław Zdobylak
Koparka dwudrożna podczas pracy przy nakładaniu podkładów kolejowych na wagon na stacji kolejowej w Cieszkowie
Koparka dwudrożna podczas pracy przy nakładaniu podkładów kolejowych na wagon na stacji kolejowej w Cieszkowie Wiesław Zdobylak
Od 4 września zamknięta jest linia kolejowa nr 281 Oleśnica–Krotoszyn naodcinku od Grabowna Wielkiego do granicy województw wielkopolskiego i dolnośląskiego w okolicach Cieszkowa i Zdun. Ma to związek z remontem 33-kilometrowego torowiska, które ma być w przyszłości przystosowane doobsługi pasażerskiego ruchu kolejowego z prędkością do 120 km/h. Prace o wartości 138,7 mln zł wykonuje poznańska firma giełdowa Torpol, specjalizująca się w budowie, modernizacji i remontach infrastruktury szynowej na terenie naszego kraju.

Wymiana podkładów i torów ruszyła w ubiegłym tygodniu
Jak nas poinformował kierownik robót inż. Jakub Hrycyk z firmy Torpol, dotychczas prowadzone prace mają charakter “podstawowy”: – Prace związane są z wymianą w większości starych drewnianych podkładów kolejowych na nowe betonowe, wymianie w całości starych szyn, oczyszczeniu i uzupełnieniu tłucznia. Docelowo tor zostanie wyprofilowany, wymieniona zostanie również sieć trakcyjna. W zamierzeniu PKP PLK powstać ma nowy peron na stacji kolejowej w Cieszkowie, ale w tej chwili spółka szuka na ten cel pieniędzy i nic nie jest jeszcze przesądzone.

Na odcinku od zakładów przemysłowych w Zdunach do Milicza wymiana torowiska prowadzona będzie za pomocą koparek dwudrożnych. – Najwięcej pracy będziemy mieli na wysokości wysypiska śmieci w Guzowicach k. Cieszkowa, gdzie muszą zostać wzmocnione wykopy i tory w nich położone. Duży zakres prac jest związany z wycinką drzew, tak by wiatrołomy nie spadały na torowisko. Usuwamy drzewa w pasie o szerokości 15 metrów wzdłuż torowiska. Natym odcinku prowadzone są również prace ziemne związane z koniecznością wymiany infrastruktury kablowej służącej do obsługi systemów kierowania ruchem, takich jak semafory czy łączność między nastawniami. W pasie torowiska pracują również ekipy koncernu energetycznego TAU-RON, które w poprzek torów wykonują przeciski pod swoją sieć elektryczną. Tak się dzieje w rejonie Pomorska i Wszewilek koło Milicza – powiedział nam kierownik Jakub Hrycyk.

+++

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krotoszyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto