Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rybnik kończy przygodę z serialem Diagnoza. Dziś ostatni odcinek IV serii

UM, AK
Po dwóch latach Rybnik kończy przygodę z udziałem miasta jako bohatera serialu „Diagnoza”. Dziś (wtorek, 21 maja) stacja TVN wyemituje 13 odcinek czwartej serii serialu.

Rybnik bohaterem serialu – finał dwuletniej przygody

Po dwóch latach Rybnik kończy przygodę z udziałem miasta jako bohatera serialu „Diagnoza” - informuje Urząd Miasta Rybnika. Dziś (wtorek, 21 maja) stacja TVN wyemituje 13 odcinek czwartej serii serialu.

Od 4 września 2017 roku widzowie w całej Polsce oglądali perypetie lekarzy z Szpitala Specjalistycznego nr 4 w Rybniku, poznając tym samym miasto.

Na lokowanie produktu turystycznego miasta w serialu fabularnym czyli tzw. city placement Rybnik zdecydował się w marcu 2017 roku, podpisując tym samym umowę z TVN Media na realizację minimum 40 ujęć we wszystkich odcinkach serialu pierwszej serii oraz użycie słowa Rybnik minimum 10 razy. Promocja miasta w ten sposób kosztowała 369 tys. zł brutto (tyle samo wydano za promocję w 2 sezonie, zaś w trzecim i czwartym było to 300 tys. zł brutto) - przypomina Agnieszka Skupień, rzecznik Urzędu Miasta Rybnika.

Aktorzy przyjechali do Rybnika, a 13 czerwca odbyło się spotkanie z dziennikarzami i aktorami na planie. Prezydent miasta przywitał Maję Ostaszewską, Adama Woronowicza, Magdalenę Popławską oraz Macieja Zakościelnego w Rybniku. Dziennikarze mieli okazję zobaczyć prace przy pierwszym odcinku serialu. Kampus ponownie na parę dni stał się szpitalem.

Uroczysta premiera serialu odbyła się w sierpniu z udziałem gwiazd serialu. Pierwszy odcinek wyemitowano w stacji TVN we wtorek 5 września o godz. 21.30. Diagnozę, a tym samym Rybnik na antenie telewizji oglądało średnio 2,2 mln widzów. Serial stał się najchętniej oglądaną produkcją fabularną TVN. Finał sezonu 28 listopada 2017 roku zobaczyło 2,6 mln widzów. Z kolei w serwisie player.pl Diagnozę wyświetlono 6,8 mln razy.

Serial Diagnoza kupiła ukraińska telewizja

Ujęć Rybnika było w sumie o kilkanaście więcej, a Rybnik padł z ust aktorów aż 15 razy. Dzięki serialowi od kwietnia tego roku w ogólnopolskich mediach o Rybniku pisano i mówiono ponad 2400 razy! Ekwiwalent reklamowy (AVE) wyliczono na 7,3 mln złotych. Ogromny sukces „Diagnozy” w Polsce spowodował, że „nasz” serial zakupiła ukraińska stacja 1+1. Od grudnia 2017 roku widzowie tej stacji poznawali losy Anny, Michała, Sadzików i Artmanów, a przy okazji poznawali Rybnik. Sukces serialu zaowocował także Telekamerą za najlepszy serial oraz dla Mai Ostaszewskiej jako najlepszej aktorki.

Od czerwca 2017 roku rybniczanie przyzwyczaili się do udziału gwiazd i ekipy filmowej w życiu naszego miasta. Maję Ostaszewską czy Macieja Zakościelnego można było spotkać na rynku, bulwarach czy przy familokach w dzielnicy Chwałowice. W szczególności Chwałowice były ulubioną dzielnicą filmowców i praktycznie w każdej serii pojawiali się tam. Przygotowaniem aktorów do „godanio po naszymu” zajął się Mateusz Sebastian, prowadzący na co dzień ze swoją żoną blog podróżniczy belekaj.eu.

od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na rybnik.naszemiasto.pl Nasze Miasto