Uczniowie ze śląskiego zdobyli nagrodę za Reklamę Społeczną o żywności

redZaktualizowano 
Aż 4 zespoły ze Śląska zdobyły nowoczesny sprzęt multimedialny za najlepszą reklamę społeczną promującą widzę o żywności. Uczniowie stworzyli je w ramach programu edukacyjnego Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”. W programie bierze udział już prawie 1400 dzieci z województwa śląskiego, ale rekrutacja jest wciąż otwarta dla szkół podstawowych i gimnazjalnych, a na rozdanie czeka jeszcze pula ponad 200 nagród.

Co zrobić, aby zachęcić dzieci do samodzielnego zdobywania wiedzy z zakresu żywienia, szanowania żywności i – przede wszystkim – przekonać do dokonywania mądrych wyborów? Wciągnąć je w wyjątkową edukacyjną zabawę. Program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” oferuje (jeszcze do kwietnia 2016 r.) wyjątkowy konkurs dla szkół podstawowych i gimnazjalnych, łącząc edukację
i cenne nagrody z emocjonującą zabawą oraz przygodą.

S.O.S., czyli jak śląskie ruszyło na ratunek przyszłości

W takiej właśnie przygodzie biorą udział uczniowie z województwa śląskiego. W ramach programu odkodowywali zaszyfrowane wiadomości, zdobywali kolejne stopnie wtajemniczenia w Agencji F.O.O.D., a część z nich stworzyła specjalne Reklamy Społeczne, których celem było promowanie wiedzy o pochodzeniu żywności wśród… ludzi w XXIII wieku.

Reklamy Społeczne zostały ocenione przez jury złożone z ekspertów, które wyłoniło najlepsze prace. Wśród nich są Reklamy Społeczne Zespołu Ziom Squad ze Szkoły podstawowej nr 6 w Bytomiu, Filmowców z Jedynki ze Szkoły podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu, Pogromców przygód ze Szkoły podstawowej nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Tychach oraz Studia z pasją ze Szkoły podstawowej nr 23 w Sosnowcu. Wszystkie zespoły zdobyły nowoczesny sprzęt multimedialny dla swoich szkół.

Tegoroczna edycja była dla mojego zespołu wielkim zaskoczeniem. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie i wykazać się tym, co umie robić najlepiej zgodnie z etapem edukacji. Organizatorzy mieli genialny był pomysł, aby wszystko przekazywać partiami w kolejnych zadaniach - mówi Agnieszka Zaręba-Furgol, opiekun zespołu Studio z pasją.
Spędziliśmy wiele zabawnych chwil tworząc film, przebierając się do zadań zespołowych, odkrywając tajniki zdrowego żywienia, czy projektując, np. koszulki dla agentów F.O.O.D. (…) Nauczyliśmy się nie tylko wiele o zdrowym odżywianiu, pochodzeniu żywności, ale przede wszystkim zdrowej konkurencji i zaangażowania we wspólne dzieło – mówi Ewa Wawoczny, opiekun zespołu Filmowcy z Jedynki.

Na czym polega program?

Po zgłoszeniu do konkursu zespołu uczniów, nauczyciel otrzymuje wiadomość od Julka, młodego przedstawiciela tajemniczej Agencji F.O.O.D. z odległego XXIII wieku. Dzieci dowiadują się, że
w przyszłości ludzie całkowicie utracili wiedzę o tym, jak produkuje się żywność, a zamiast przyrządzać zdrowe i pełnowartościowe potrawy, łykają odżywcze pastylki. Zadaniem uczniów jest przekazanie rówieśnikom z przyszłości wiedzy oraz informacji o tym, jak produkuje się żywność oraz przekonać ich do zdrowego odżywiania się. Uczestnicy sami odkrywają jednak wiele cennych faktów i uczą się nowych umiejętności – np. jak samodzielnie zrobić masło, wyprodukować własny zakwas do pieczenia chleba oraz poznają proces produkcji wielu popularnych produktów.

Zabawa dla przyszłości

Program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to 13. edycja projektu edukacyjnego, w którym Tesco wsparło już ponad 11 000 szkół z całej Polski. Tegoroczna edycja została zaprojektowana jako gra edukacyjna, przystosowana do warunków szkół podstawowych i gimnazjalnych, w ramach której nauczyciele otrzymują pakiety materiałów i narzędzi do zaangażowania uczniów w istotny, ale
i niełatwy temat – zdrowe odżywianie oraz produkcja żywności. Jak wynika z badania „Przyszłość na talerzu”, uczniowie mają znikomą wiedzę na temat pochodzenia żywności. Dzieci ze Śląska nie wiedzą, jak powstają popularne produkty spożywane przez nich na co dzień, a co za tym idzie – nie potrafią określić, czy są w ogóle zdrowe. Np. co trzeci uczeń ze śląskich szkół nie zdaje sobie sprawy, że pączki nie są jednak zaliczane do zdrowej żywności. Dlatego też w ogromnej większości dzieci dokonują niezdrowych wyborów, a problem otyłości rośnie.

Program Tesco dla Szkół jest odpowiedzią na ten problem i stanowi wsparcie szkół zarówno w szerszej edukacji żywieniowej dzieci, jak i we wdrażaniu zmian wprowadzonych przez rozporządzenie Ministra Zdrowia o asortymencie w sklepikach szkolnych.

Nagród ciąg dalszy!

Program „Przyszłość na talerzu” to również atrakcyjne nagrody. Konkurs Reklam Społecznych,
w którym zwyciężyły: Szkoła podstawowa nr 6 w Bytomiu, Szkoła podstawowa nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu, Szkoła podstawowa nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Tychach oraz Szkoła podstawowa nr 23 w Sosnowcu, to tylko pierwsza okazja do ich rozdania. Na wszystkie szkoły chętne do walki o lepszą przyszłość czeka pula ponad 200 nagród: od sprzętów multimedialnych, przez pomoce i gry edukacyjne do sprzętów sportowych.
Zgłoszenia i rywalizacja zespołów trwa do 15 kwietnia 2016 r. Na zespoły czekają zadania grupowe, do przeprowadzenia w klasie, świetlicy lub na zajęciach kółek zainteresowań, jak i indywidualne dla zaangażowanych uczniów. Za każde zadanie zespoły zdobywają punkty, które następnie mogą wymienić na nagrody.

Więcej informacji o programie oraz zapisy dla szkół na

www.tescodlaszol.pl

O badaniu: „Przyszłość na talerzu” – badanie ilościowe na temat wiedzy dzieci w Polsce o żywności przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 871 dzieci w wieku 6-15 lat. Badanie na zlecenie Tesco dla Szkół przeprowadzone przez Dom Badawczy Maison w sierpniu 2015 r.

O firmie: Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z około 450 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

O programie: Tesco dla Szkół to organizowany przez firmę Tesco Polska od 13 lat program z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Głównymi beneficjentami programu są szkoły podstawowe oraz gimnazjalne.
W ramach programu ufundowano pracownie komputerowe i multimedialne oraz sprzęt dydaktyczno-sportowy dla w sumie 11 tysięcy polskich szkół o łącznej wartości ponad 13 milionów złotych.

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Materiał oryginalny: Uczniowie ze śląskiego zdobyli nagrodę za Reklamę Społeczną o żywności - śląskie Nasze Miasto

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3