- To duża wygoda. Nie ruszając się z domu można na przykład złożyć wniosek o wymianę albo wydanie duplikatu prawa jazdy. Myślę, że gdy podpis elektroniczny będzie bezpłatny, więcej mieszkańców będzie korzystać z tej formy kontaktu z urzędem - mówi pan Michał z Jastrzębia Zdroju. - Dla mnie wygodne jest to, że przez internet można zmienić zakres swojej działalności - dodaje jeden z lokalnych przedsiębiorców.
Taką wygodę umożliwia im System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej. - Jest to wspólny projekt 54 samorządów województwa śląskiego zmierzający do unowocześnienia administracji. Każdy z partnerów otrzymał oprogramowanie, sprzęt komputerowy oraz wsparcie analityczne i organizacyjne. Nasze miasto dostało między innymi 43 zestawy komputerowe, serwery, zestawy do podpisu elektronicznego i skanery - mówi Katarzyna Wołczańska, rzecznik prasowa jastrzębskiego magistratu.
I dodaje, że dla Jastrzębia Zdroju koszt uczestnictwa w programie o wartości ponad 293 tys. zł, to tylko 73 tys. Resztę sfinansowano z funduszy europejskich.
Aby jeszcze bardziej podnieść jakość świadczonych przez siebie usług oraz obniżyć ich koszty, urzędnicy planują wprowadzić bliźniaczy projekt, pod nazwą "Elektroniczny obieg dokumentów w Jastrzębiu Zdroju". Ma on ułatwić przesyłanie dokumentów między urzędem a jednostkami organizacyjnymi miasta, takimi jak np. szkoły. Unia da na niego ponad 5 mln 359 tys. zł dotacji.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?