- Prace obejmą przebudowę peronu nr 2 wraz z elementami małej architektury jak nowe wiaty i oświetlenie peronu. Dojście do peronu będzie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zadanie obejmuje również zabudowę 2 rozjazdów, nowego toru oraz kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej. Prace obejmą również budowę nowej nastawni - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Ale toczące się prace razem z tymi, które PKP PLK zaplanowały w rejonie przystanku Czerwionka Dębieńsko oznaczają dla pasażerów miesiąc utrudnień.
Od 18 marca do 18 kwietnia na odcinku Mikołów-Leszczyny pojadą nie pociągi Kolei Śląskich i Przewozów Regionalnych, ale zastępcza komunikacja autobusowa.
Pociągi nie dojadą do stacji i przystanków Łaziska Górne, Łaziska Górne Brada, Orzesze, Orzesze Jaśkowice, Czerwionka i Czerwionka Dębieńsko.
Ponieważ autobusy pojadą dwa razy dłużej niż pociągi, w niektórych przypadkach zaplanowano dwa kursy. Jeden odjedzie z Mikołowa bezpośrednio po przyjeździe pociągu z Katowic, drugi odjedzie później tak, by pasażerowie mogli się w Leszczynach przesiąść na kolejny pociąg do Rybnika. Osoby korzystające z kolei czeka więc dokładna lektura rozkładu jazdy.
Na razie nie wiadomo, jaki będzie rozkład jazdy na linii Katowice-Rybnik po uruchomieniu na nowo mijanki w Łaziskach Górnych-Bradzie. Złą informacją jest też to, że kolej póki co nie planuje rozbudowy tej linii.
- W obecnej perspektywie finansowej nie ma planów na budowę drugiego toru między Katowicami Ligotą a Leszczynami - mówi Katarzyna Głowacka z PKP PLK.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Tak wygląda willa generała Ziętka w Ustroniu
TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?