Cały węzeł zajmuje 136 hektarów. Jest tam 13 wiaduktów (wśród nich jeden podwieszany) i 18 km jezdni, w tym 4,9 km autostrady A1 oraz 2,6 km autostrady A2. Jak szacuje wykonawca, podczas budowy węzła przetransportowano 2,5 mln ton kruszywa. Do jego załadowania potrzebne było 80 tys. kursów największych używanych obecnie ciężarówek o ładowności 31 ton. Prace trwały półtora roku, a ich koszt wyniósł 308 mln zł.
Według przewidywań drogowców, po oddaniu wszystkich dróg, przez węzeł Łódź Północ ma przejeżdżać codziennie od 120 do 130 tys. pojazdów.
Przez węzeł prowadzi na razie jedna droga udostępniona dla samochodów. Aby na nią wjechać, trzeba na rondzie przed Strykowem pojechać na wprost na autostradę A2, następnie skręcić w drogę krajową nr 14 w kierunku Warszawy. Będziemy częściowo jechać autostradą, ale ten odcinek nie jest płatny. Potem wjedziemy na węzeł Łódź Północ, a następnie zjedziemy za Strykowem na starą krajową "czternastkę".
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?