Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Węzeł Łódź Północ pod Strykowem czeka na samochody

(jaz)
Ślimak, czyli zjazd z jednej autostrady na drugą.
Ślimak, czyli zjazd z jednej autostrady na drugą. archiwum/Express Ilustrowany
Zakończyła się budowa jednego z dwóch największych węzłów autostradowych w Polsce - Łódź Północ, pod Strykowem, na przecięciu autostrad A1 i A2. Węzeł oglądany z lotu ptaka ma kształt krzyża oplecionego wstęgami łącznic, których jest osiem. Obecnie jedna z nich służy jako obwodnica Strykowa.

Cały węzeł zajmuje 136 hektarów. Jest tam 13 wiaduktów (wśród nich jeden podwieszany) i 18 km jezdni, w tym 4,9 km autostrady A1 oraz 2,6 km autostrady A2. Jak szacuje wykonawca, podczas budowy węzła przetransportowano 2,5 mln ton kruszywa. Do jego załadowania potrzebne było 80 tys. kursów największych używanych obecnie ciężarówek o ładowności 31 ton. Prace trwały półtora roku, a ich koszt wyniósł 308 mln zł.

Według przewidywań drogowców, po oddaniu wszystkich dróg, przez węzeł Łódź Północ ma przejeżdżać codziennie od 120 do 130 tys. pojazdów.

Przez węzeł prowadzi na razie jedna droga udostępniona dla samochodów. Aby na nią wjechać, trzeba na rondzie przed Strykowem pojechać na wprost na autostradę A2, następnie skręcić w drogę krajową nr 14 w kierunku Warszawy. Będziemy częściowo jechać autostradą, ale ten odcinek nie jest płatny. Potem wjedziemy na węzeł Łódź Północ, a następnie zjedziemy za Strykowem na starą krajową "czternastkę".

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto