Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

100 osób w Bogucicach bez ciepłej wody. Tauron Ciepło idzie na wojnę z KSM

LOTA
Tabliczki jakie pracownicy Tauron Ciepło zamontowali przed blokami w Bogucicach
Tabliczki jakie pracownicy Tauron Ciepło zamontowali przed blokami w Bogucicach TC
Tauron zgodnie z obietnicami zakręcił kurki z ciepłą wodą dostarczaną do zasobów Katowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Jeśli spółka dotrzyma obietnic bez ciepłej wody wkrótce może być nawet kilkadziesiąt tysięcy katowiczan, tymczasem dostawy wstrzymano do trzech budynków KSM przy ulicy Markiefki w Bogucicach.

- Dzisiaj o 5.00 ciepła woda przestała płynąć w kranach mieszkańców kompleksu trzech budynków przy ulicy Markiefki zarządzanych przez Katowicką Spółdzielnię Mieszkaniową (KSM). Wyłączenie dostaw ciepła to konsekwencja działania zarządu KSM, który, mimo że mieszkańcy w dobrej wierze regularnie wpłacali na konto spółdzielni pieniądze za wykorzystane ciepło, od marca 2012 r. kilkanaście razy nie przekazywał tych środków do TAURON Ciepło – poinformowali dziś rano przedstawiciele spółki ciepłowniczej. W sumie zaległości KSM względem TC jak podaje spółka sięgają blisko 25 mln zł. Dodatkowo odsetki ustawowe od tej kwoty wynoszą już prawie 7 mln zł i wciąż narastają.

– Bardzo przepraszamy mieszkańców, ale musieliśmy podjąć taką decyzję. Postępowanie zarządu spółdzielni nie pozostawiło nam wyboru – mówi Małgorzata Kuś, rzecznik prasowy TAURON Ciepło. – Długo szukaliśmy rozwiązania minimalizującego konsekwencje dla mieszkańców, ale równocześnie wywierającego presję na zarząd spółdzielni. Dlatego zdecydowaliśmy o wstrzymaniu ciepła najpierw tylko do jednego kompleksu budynków – dodaje. Jak mówi decyzja o wyborze bloków przy ulicy Markiefki wynika z powodów technicznych.

Przypomnijmy, że od ubiegłego roku KSM już terminowo reguluje należność, ale te bieżące.

- W 2012 roku KSM również zalegał z opłatami z tytułu dostaw ciepła i rozwiązaniem okazało się wyłączenie ciepła jedynie dla lokali komercyjnych. Wtedy przedstawiciele KSM szybko podjęli rozmowy, a następnie rozpoczęli spłatę swoich zobowiązań – mówi Małgorzata Kuś. – Niestety w tym przypadku nie mogliśmy podjąć analogicznych kroków, ponieważ praktycznie nie ma lokali komercyjnych, które używają ciepłej wody. Wierzymy jednak, że spółdzielnia zareaguje tak samo, jak wtedy i bardzo szybko będziemy mogli przywrócić dostawy ciepła – dodaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto