Wczoraj (4 listopada) do lubelskich policjantów zgłosiła się 60-letnia mieszkanka Lublina i poinformowała, że została oszukana.
Z jej zeznania wynikało, że na jej telefon zadzwoniła kobieta, która podała się za pracownika banku, w którym ma konto. Oszustka poinformowała kobietę, że ktoś włamał się na jej rachunek i próbuje obciążyć go kredytem - aby uniknąć utraty pieniędzy, poleciła pokrzywdzonej przelać oszczędności na tymczasowe konto banku. Jako że w tej sytuacji istotny jest czas, zaproponował realizację jej polecenia za pomocą kodów BLIK. 60-latka pod presją czasu nie zastanawiała się nad sensem kolejnych poleceń i przekazała za pomocą transakcji BLIK 24 tysiące złotych.
Apelujemy o szczególną ostrożność przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji internetowych. Oszuści cały czas udoskonalają metody swojej działalności i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności! Ostatnio coraz częściej obserwujemy próby wyłudzenia pieniędzy poprzez podszywanie się za pracownika banku - komisarz Kamil Gołębiowski
Policja poszukuje sprawców odpowiedzialnych za oszustwo 60-letniej mieszkanki Lublina.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?