Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

A4: taniej nie będzie, ale ma być szybciej

Redakcja
Nowy system poboru opłat, zakończenie wszystkich remontów i brak utrudnień w ruch podczas świąt i szybki przejazd. To wszystko w najbliższym czasie ma wydarzyć się na autostradzie A4.

- W przyszłym roku planujemy zakończyć wszystkie remonty na autostradzie. Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, zakończony zostanie montaż ekranów ochronnych i węzłów łączących autostradę z innymi drogami Tym samym wywiążemy się z głównych zobowiązań w ramach udzielonej koncesji - powiedział na dzisiejszej konferencji prezes Stalexportu Tomasz Niemczyński - Jednocześnie rozpoczynamy proces nowego systemu poboru opłat - dodaje prezes.

Czytaj również:Stalexport nie obniży opłat za przejazd A4

Projekt zmiany systemu opłat wprowadzi możliwość płacenia dowolnymi środkami płatniczymi w tym kartami debetowymi, kredytowymi, bankomatowymi,na wszystkich bramkach. Dodatkowo na koniec 2009 roku koncesjonariusz planuje wprowadzić „szybki przejazd”. Na razie projekt jest w fazie sprawdzania warunków technicznych. Ale z założenia ma być przeznaczony dla stałych użytkowników Autostrady Małopolskiej, przyśpieszając ich przejazd.

- Na razie plan zakłada uruchomienie po jednym stanowisku w każdym kierunku, ale zapewniam, że będzie to nowoczesny system spełniający standardy europejskie – dodaje Niemczyński.

Czytaj również:Autostrada A4 samochodowy slalom gigant

Druga część spotkania to podsumowanie dotychczasowych inwestycji oraz wyszczególnienie planów rozbudowy na kolejne lata.

- Wydaliśmy na inwestycję 300 000 000 złotych. Kwota ta w 2008 roku poszła na wymianę 80 km jezdni, oraz przebudowę 17 obiektów mostowych. Dodatkowo zaczęliśmy realizować inwestycje ekologiczne. Wybudowaliśmy ekrany dźwiękochłonne w okolicy Imielina, Chrzanowa i Mysłowic - powiedział Andrzej Czarnocholski, dyrektor projektu. - Do końca 2009 zakończymy przebudowę całej nawierzchni na A4 oraz montaż ekranów - dodał dyrektor.

Kontrowersje podczas konferencji wzbudził temat węzła Jeleń zamkniętego w 2009 roku. Zarząd autostrady zaznaczył wyraźnie, że w koncesji udzielonej na eksploatacje autostrady, ten węzeł nie jest uwzględniony, dlatego też nie planowane jest jego ponowne otwarcie. Prezes dodatkowo zaznaczył, że zamknięcie spowodowane jest względami ekonomicznymi, gdyż za dużo samochodów omijało punkt poboru opłat. Dodatkowo zaznaczył, że węzeł Buczyna to podstawowy węzeł autostradowy dla miasta Jaworzna, a połączenie A4 z droga 79 i S1 wystarczy w zupełności. Oraz temat kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Złożyliśmy odwołanie od kary i czekamy na dalszy rozwój sytuacji - wspomniał Tomasz Niemczyński. Jednak to niefortunne posunięcie UOKiKu działa nie tylko przeciwko nam ale również państwu, gdyż wymierzony jest tez w Ministerstwo Transportu - skonkludował.

Czytaj również:Stalexport zapłaci 1,3 mln kary

Przedstawiono wyniki finansowe spółki, oraz zestawiono je z latami ubiegłymi.

- Tegoroczny przychód utrzymał się na poziomie z roku poprzedniego i wynosi około 130 000 000 złotych. Wzrost użytkowników drogi to 3%. Jednak trudno porównywać wyniki z ubiegłymi latami, gdyż w 2008 większą część przychodu poświęciliśmy na zgromadzenie rezerwy na przebudowy, a w tym roku takiej rezerwy nie planujemy – podsumował prezes.

Tomasz Niemczyński zapewnił, że w te święta jak i przyszłoroczne, Stalexport Autostrada Małopolska S.A., przygotowała, dla kierowców prezent. Na czas Bożego Narodzenia, na całym odcinku płatnej A4 nie będzie utrudnień w ruchu.


SERWIS MM O INWESTYCJACH




emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto