To była droga śmierci
Przypomnijmy. Na nieco ponad dziewięciokilometrowym odcinku drogi ekspresowej S1 między Podwarpiem i Pyrzowicami trwa budowa drugiej jezdni. Dzięki temu kierowcy będą mieli na tym odcinku do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
To ważne na tej drodze, która nazywano ‘droga śmierci” ze względu na spora liczbę groźnych, często śmiertelnych wypadków w tym miejscu. Po dobudowaniu drugiej jezdni będzie tu bezpieczniej, trasa będzie praktycznie bezkolizyjna.
Asfalt już leży na S1
Tymczasem na placu budowy widać postępy. Na ponad dwóch kilometrach placu budowy S1 pojawiła się już asfaltowa nawierzchnia. Układanie asfaltowej podbudowy to niejedyne działania, jakie można obserwować na placu budowy zagłębiowskiego odcinka popularnej ekspresówki. Kontynuowana jest budowa konstrukcji drogi na zamkniętej połówce węzła Mierzęcice, na trasie głównej oraz łącznicach.
To ważna inwestycja
Budowa drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie, to inwestycja dzięki której powstanie dwupasmowa jezdnia z pasem awaryjnym. Wybudowanych zostanie sześć obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (5 wiaduktów i most) i urządzenia ochrony środowiska. Na węźle Mierzęcice dobudowane zostaną pasy włączeń i wyłączeń, a istniejące odcinki łącznic dostosowane do nowej jezdni. Układ dróg dojazdowych będzie przebudowany, podobnie system odwodnienia drogi i kanalizacji deszczowej. Wykonawca zainstaluje bariery ochronne oraz ekrany akustyczne.
Długość odcinka to 9,722 km.
Budowa drugiej nitki S1 od Podwarpia do Pyrzowic będzie kosztowała 121,8 mln złotych. Buduje ją konsorcjum firm: Rubau Polska Sp. z o.o. i Construcciones Rubau S.A. z Hiszpanii. Ma byc gotowa w drugim kwartale 2021.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?