Prawdopodobnie podjęcie decyzji nie odbyłoby się tak szybko, gdyby nie solidarna postawa samorządów śląskich miast oraz Samorządu Województwa. Zarówno jedni jak i drudzy wsparli budowę, po wykreśleniu inwestycji z listy realizacji centralnych i zmianie finansowania DTŚ. Trasa ma w przyszłości liczyć ponad 30 km i łączyć gliwickie Łabędy z Dąbrową Górniczą.
Odcinek zabrzański ma przebiegać wzdłuż ulicy Wolności w dzielnicy Zaborze, następnie w okolicach elektrociepłowni odbijać na południowy - zachód i spełniać rolę obwodnicy ścisłago centrum miasta. Tutaj też w okolicach kopalni zabytkowej Guido ma płynnie wejść w drogową infrastruktuję Zabrza, głównie za pomocą węzła "De Gaulle'a". Łącznie budowany odcinek ma mieć 4,7 km długości i kosztować 300 mln zł.
Jest to stosunkowo krotki odcinek trasy, ale skomplikowany technicznie. Powstanie m.in. 7 wiaduktów drogowych, w tym estakada nad węzłem de Gaulle´a o długości 140 metrów, przewidziano dwie kładki i dwa tunele dla pieszych, połączenia z drogami i ulicami lokalnymi oraz ekrany akustyczne o łącznej długości 3,9 km i 2-6 m wysokości. Tym samym już w 2010 roku według wykonawców będzie można w 15 minut przemieścić się z katowickiego Zawodzia, gdzie kończy się DTŚ, do centrum Zabrza.
Firma Budimex - Dromex od wielu lat działa na rynku budowlanym. Ostatnia drogowa realizacja konsorcjum to budowa trasy szybkiego ruchu S1 na odcinku Cieszyn - Bielsko Biała.
SERWIS MM O INWESTYCJACH | ||
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?