Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Facebook, Twitter i Blip, czyli studencka promocja w sieci. Śląsk w czołówce

Michalina Bednarek
Michalina Bednarek
Uniwersytet Ekonomiczny
Uczelnie wiedzą, że najlepiej wypromować się na portalach społecznościowych. Wyznają zasadę: nie ma cię na Facebooku - nie istniejesz!

Jak najłatwiej skontaktować się z szeroko pojętą bracią studencką? Nie ma bardziej niezawodnego niż portal społecznościowy typu Facebook lub Twitter.

Dr Emanuel Kulczycki z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na swoim blogu opublikował wyniki badań dotyczących tego, jak uczelnie wykorzystują media społecznościowe do promocji własnej marki. Okazuje się, że śląskie uczelnie mocno stawiają na portale społecznościowe i chcą się w nich pojawiać.

Śląsk w czołówce

Jak wynika ze spostrzeżeń naukowca, trzecią najaktywniejszą uczelnią w kraju jest Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, który łącznie posiada profile na portalach Facebook, YouTube, Blip, Nasza Klasa, Picassa oraz Twitter. Co więcej posiada też profil na Facebooku prowadzony w języku angielskim. Najwięcej jednak fanów wśród śląskich uczelni wyższych zebrał Uniwersytet Śląski, bo aż 4905, za nim uplasował się Uniwersytet Ekonomiczny z 3852 fanami.

8 uczelni w Polsce posiada też profil na mniej popularnym Twitterze. Najwięcej obserwujących, bo łącznie w 270 posiada Politechnika Śląska. Na Twitterze znajdziemy także Uniwersytet Śląski.

LipDub rządzi w sieci

Dodatkowo ok. 31 proc uczelni posiada profil na YouTube. Filmy udostępniane przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach wyświetlane były 91 tysięcy razy, w tym film z uczelnianego LipDuba, który pojawił się w sieci w 2010 roku ma łącznie 43290 odsłon.

Materiały udostępniane na YouTube przez Uniwersytet Śląski wyświetlane były ok. 89 tys. razy. W tyle nie pozostaje też Politechnika Śląska, której materiały wyświetlany były ponad 63 tys. razy.

Okazuje się, że uczelnie znajdziemy także na Golden Line. Swój profil ma tam UŚ i Uniwersytet Ekonomiczny, który także posiada oficjalny blog.

POLECAMY!

Ta dziewczyna ma ogień we krwi

"Saper" z Bytkowa odnalazł skarb księżniczki
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto