PO NASZEJ PIERWSZEJ INFORMACJI, POJAWIŁO SIĘ MNÓSTWO KOMENTARZY INTERNAUTÓW i WIZUALIZACJE
Taką planuje w okolicach ul. Kolejowej, Kościuszki i Jankego postawić firma Echo Investment. W obiekcie na 48 tys. m kw. (Galeria Katowicka na pl. Szewczyka ma mieć 53 m kw., a Silesia City Center ma 85 tys. m kw.) pomieści się m.in. 200 sklepów, dziewięciosalowe kino i kręgielnia.
Rzecznik dewelopera Wojciech Gepner potwierdza, że inwestycja w Katowicach jest w planach firmy. Przyznaje jednak, że nie tych najbliższych. Obecnie Echo buduje trzy centra handlowe - w Bełchatowie (rozbudowa), Łomży i Szczecinie.
- Kolejne do realizacji są obiekty w Kaliszu i Poznaniu - wylicza Gepner. Kiedy Katowice? - Podajemy datę zakończenia inwestycji na rok 2015. Nie określamy, kiedy projekt się rozpocznie. Jest w przygotowaniu, równolegle toczy się proces administracyjny, czyli uzyskanie warunków zabudowy i przygotowanie koncepcji architektonicznej - dodaje. Koncepcję opracuje Biuro Projektów Architektonicznych Pallado-Skupin. Dopiero po jej przygotowaniu będzie wiadomo, jak galeria w Katowicach mogłaby wyglądać.
Z rezerwą do przedsięwzięcia podchodzą mieszkańcy południa. Co prawda galerii handlowych tu nie ma, są za to gęsto rozsiane supermarkety. Brakuje natomiast infrastruktury drogowej - dojazd z centrum zajmuje w godzinach szczytu kilkadziesiąt minut, a powinien kilkanaście - i rozrywkowej.
- A gdzie obiecany dworzec autobusowy? Porządna droga do Podlesia? I wreszcie basen, którego jak nie było, tak nie ma - skarżą się internauci na katowice.naszemiasto.pl. Wieszczą też koniec drobnego handlu i jeszcze większe niż obecnie korki w Brynowie. Część jednak cieszy wizja nowych miejsc pracy w galerii.
To tylko prymitywne myślenie o urbanistyce
Maciej Borsa, prezes katowickiego oddziału Towarzystwa Urbanistów Polskich: Mieszkam w katowickim Podlesiu, a na zakupy jeżdżę do Mikołowa, gdzie nie ma korków. Galeria w okolicach Kościuszki i Kolejowej? Rozumiem, że na takiej inwestycji nie traci miasto, a ryzykuje tylko inwestor. Ale to koncepcja rozbudowy miasta bez koncepcji przebudowy ukła-du komunikacyjnego. To jak z przebudową rynku - mówimy o zielonych pasach, a nie o tym, żeby stworzyć węzeł przesiadkowy. Trudno mi to nazwać inaczej, niż prymitywnym myśleniem, jeśli chodzi o urbanistykę.
*ZOBACZ CZEGO NIE KUPOWAĆ KOBIECIE POD CHOINKĘ. LISTA NAJGORSZYCH PREZENTÓW
*LISTA NAJGORSZYCH PREZENTÓW POD CHOINKĘ DLA MĘŻCZYZNY. ZOBACZ
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?