- W niektórych miejscach trzeba położyć jeszcze ostatnią warstwę asfaltu, ale głównie została nam już do zrobienia czysta kosmetyka, jak oznakowanie jezdni - mówi Marcin Hadaj, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wszystko idzie zgodnie z planem, i nie widzę powodów dla których mielibyśmy nie zdążyć przed terminem - dodaje.
Tunel i ekrany
Budowa takiej trasy przez miasto, to nie lada wyzwanie. Duża jej część, przecinająca Bemowo, biegnie w zagłębieniu. Aby zadbać o odprowadzenie wody deszczowej z jezdni, w tunelach zamontowano aż 46 przepompowni. W pobliżu osiedli mieszkalnych, wzdłuż drogi ustawiono natomiast dźwiękoszczelne ekrany.
Łącznie, budowniczowie postawili aż 23 obiekty inżynieryjne, takie jak estakady, wiadukty czy kładki.
Połączenie z A2 dopiero w 2012 roku
Trasa ekspresowa S8 w zamierzeniu ma łączyć się z autostradą A2, jednak budowa tej drugiej jest opóźniona. Węzeł w Konotopach będzie gotowy najpewniej dopiero w 2012 roku, do tego czasu kierowcy będą musieli zjeżdżać z ekspresówki na węźle w Morach. Zostaną tam ustawione światła, przez co przy samy zjeździe będziemy mogli spodziewać się korków.
Czytaj również:
„Tak” dla południowej obwodnicy Warszawy
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?