Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Piwo Tyskie, Lech i Żubr przechodzi teraz w ręce Japończyków

AN
Kompania Piwowarska zyskała inwestora w postaci japońskiego koncernu Asahi. Tym samym popularne piwo Tyskie zmieniło właściciela
Kompania Piwowarska zyskała inwestora w postaci japońskiego koncernu Asahi. Tym samym popularne piwo Tyskie zmieniło właściciela Lucyna Nenow / Polskapresse
31 marca japońska grupa Asahi sfinalizowała zakup należących wcześniej do SABMiller firm w Europie Centralnej oraz ich marek. Japończycy będą teraz właścicielami takich marek jak Tyskie, Lech czy Pilsner Urquel.

Japończycy kupili Kompanię Piwowarską. Są teraz właścicielami Tyskiego, Lecha, Pilsnera...

Pod koniec marca Komisja Europejska wydała zezwolenie na połączenie SABMiller i AB InBev – dwóch największych firm piwowarskich na świecie. Dzięki temu powstała nowa grupa o nazwie Asahi Breweries Europe Ltd. Jej centrala regionalna zlokalizowana będzie w Pradze.

- Minione 24 miesiące były dla naszej firmy czasem transformacji. W październiku 2016 Asahi sfinalizowało przejęcie firm we Włoszech, Holandii i Wielkiej Brytanii, które należały do niedawna do SABMiller, a wraz z nimi przede wszystkim marek Peroni, Grolsch i Meantime. Teraz dodaliśmy do tego portfela środkowoeuropejskie przedsiębiorstwa SABMiller. Dzięki tej transakcji firma Asahi może z dumą mówić o połączeniu sił ze światowej klasy browarami, z których wywodzą się czołowe marki piwa, takie jak Tyskie, Lech, Timisoreana, Dreher, Ursus, Saris i oczywiście Pilsner Urquell, czyli pierwszy na świecie złoty lager – skomentował Ryoichi Kitagawa w imieniu Asahi Group Holdings Ltd.

Jak podkreślono, smak piwa Tyskiego nie zmieni się. Zmiana dotyczy wyłącznie stosunków własnościowych, a nie receptury piwa produkowanego w Tychach.

Również Kompania Piwowarska jest zadowolona z tego, że będzie stanowić część grupy z ponad stuletnią tradycją warzenia piwa.

- Dla naszej firmy i marek piwa jest to naprawdę fascynujące wydarzenie. Jestem pewien, że dzięki dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem w doskonaleniu zarządzania, a także w zakresie produkcji i sprzedaży marek piwa, korzyści odniesie zarówno Asahi, jak i Kompania Piwowarska. Jestem głęboko przekonany, że pomoże to nam w realizacji strategii i wzmacnianiu wiodącej pozycji rynkowej – podsumował Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto