Gmina Szamocin podpisała porozumienie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu w sprawie realizacji programu „Czyste powietrze”.
Celem programu jest zmniejszenie emisji pyłów i innych zanieczyszczeń do atmosfery przez domy jednorodzinne. Ma temu służyć wymiana przestarzałych pieców i kotłów na paliwo stałe oraz termomodernizacja budynków.
Podpisane porozumienie ustala zasady realizacji programu na terenie gminy. Chodzi o kwestie związane z obsługą wnioskodawców, którym Urząd Miasta i Gminy w Szamocinie będzie pomagał w składaniu wniosków i uzyskiwaniu dofinansowań.
Do zadań gminy będzie należało:
- przygotowanie wniosków spełniających wymagania określone w programie,
- pomoc wnioskodawcom przy wypełnianiu wniosków o płatność wraz z wymaganymi załącznikami,
- weryfikacja tych wniosków,
- przekazywanie do WFOŚiGW zweryfikowanych wniosków, składanych przez wnioskodawców w gminie - niezwłocznie, lecz nie później niż 5 dni roboczych od daty zakończenia weryfikacji,
- zagwarantowanie dostępności dla wnioskodawców przeszkolonego przez WFOŚiGW pracownika gminy.
Dodajmy, że osobą odpowiedzialną z ramienia gminy za wdrożenie tych założeń jest Bartosz Goliński. Można się z nim skontaktować pod nr tel. 724-505-914 lub 695-169-588.
Zdjęcia: UMiG Szamocin
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?