Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Skargi turystów w sądzie najwyższym

BS
fot. www.morguefile.com
Sąd Najwyższy w uchwale z 19 listopada 2010 r. (sygn. akt III CZP 79/10) orzekł, że klient ma prawo do odszkodowania za szkodę niemajątkową w przypadku zmarnowanego urlopu. Jeśli organizator turystyki narazi jego dobra osobiste na szwank - musi się liczyć z finansowymi konsekwencjami.

SN zajmował się sprawą pary, która przeżyła koszmar podczas wycieczki do Sharm el Sheikh: zabrakło ich rezerwacji, nie było gwarantowanego umową rezydenta. Anna i Szymon noc spędzili w suterenie, a cztery na dostawce w pokoju z obcą parą. Turyści zaskarżyli organizatora wyjazdu za straty moralne - i początkowo niewiele wskórali. Ostatecznie SN przyznał im rację: nakazał firmie zwrócić koszty wycieczki i zapłacić za straty niematerialne.

Orzeczenie SN o odszkodowaniu za zepsucie urlopu - czyli szkodę niemajątkową klienta - może ujednolicić stanowisko polskich sądów, które odtąd mogą nam przyznawać nie tylko kwotę za straty materialne, ale i odszkodowanie za zepsuty urlop.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto