Strona pod adresem 2016katowice.eu ruszyła przedwczoraj. Mają na niej znaleźć sie wszystkie informacje, dotyczące startu Katowic w wyścigu o Europejską Stolicę Kultury, filmy, pliki dźwiękowe, zdjęcia i inne materiały multimedialne. Twórcy obiecują, że z czasem zapełnią ją całkowicie i wciąż czekają na opinie internautów, dotyczące błędów czy niedociągnięć. A co o dziele sądzą ludzie związani zawodowo z tego typu przedsięwzięciami?
![]() | AGNIESZKA KMINIKOWSKA prowadząca firmę Enter PR, zajmującą się m.in. działaniami PR w internecie |
Pierwsze co rzuca się w oczy to chaos komunikacyjny – wizualizacja na stronie, prezentująca nowoczesne miasto zbudowane z brył sama w sobie jest dość ciekawa, zaprzecza jednak lekkości jaką niesie ze sobą główne hasło: „Miasto ogrodów”. Już tu jest rozdźwięk, a do tego dochodzi logotyp w kształcie serca, który nie ma nic wspólnego ani z ogrodami, ani z nowoczesnym miastem, ani z samą kulturą… Dodatkowo strona jest zbudowana we flashu, przez co bardzo długo się ładuje – szczególnie na wolniejszych łączach internetowych. Ponadto menu jest nieczytelne i przeczy głównej zasadzie budowania stron internetowych „nie każ mi myśleć” – trzeba spędzić na niej kilka minut, zanim odgadnie się który element prowadzi w jakim kierunku. |
![]() | MARCIN TUTAJ Dyrektor Zarządzający w firmie PRIME PR |
Hmm, coś się to nie trzyma "kupy. To ma być w końcu [miasto ogrodów] czy [miasto w ruchu] z biegającymi ludzikokwadracikami? I jeszcze logotyp w kształcie serca ... coś mi tu pachnie chaosem komunikacyjnym. Mam wrażenie, że strona jest odrębnym projektem (może rozpoczętym wcześniej), który nijak nie pasuje do wizji związanej z Katowice - ESK 2016. Nic tu nie pasuje - "serduszkowate" logo z paskami jak z ekranu kontrolnego tv (lub "made in Atari"), animacje pasujące "do niczego" Z drugiej strony bardzo fajnie, że wreszcie w jedym miejscu znalazło się kalendarium wydarzeń - super sprawa, mój terminarz zaczyna się zapełniać |
![]() | TOMASZ PIETRZAK Dyrektor Kreatywny, Gurana Communications |
Jest tak jak być powinno. Dzięki tej stronie, Katowice wreszcie prezentują się jako nowoczesne, dynamicznie rozwijające się miasto, a do tego z dużym kapitałem, dającym mu prawo startu do wyścigu o miano Europejskiej Stolicy Kultury. Cieszy mnie, że na www i w całej komunikacji projektu położono nacisk na nowoczesne kanały komunikacji, zarówno na Facebook.com, jak również na multimedia. W czasach kiedy każdy z nas posiada profil na Facebook.com dzięki zwykłemu spotowi taka promocja może się nakręcać sama. I tak się dzieje. W zaledwie 1 dzień, prawie 11 moich znajomych wyrzuciło spot na swoje profile na Facebook.com. Stronę i spot chwalili nie tylko mieszkańcy Śląska, którym spodobał się „dziwny filmik”, ale także warszawiacy i poznaniacy. Rewelacyjny jest pomysł z grą, nawiązującą klimatem do gier Nintendo z lat 90-tych, dzięki czemu sama strona, ale także idea startu o miano ESK 2016 dociera do młodych ludzi. Po za tym zwyczajnie nie wieje nudą. Strona ta nie tylko zmienia wizerunek Katowic – na bardziej przyjazny i pozytywny, ale także wizerunek samej kultury w regionie. Trzeba przyznać, że ktoś tutaj dobrze doradził. Zarówno w komunikacji, jak również w layoucie. Pozytywnie zaskoczyło mnie wykorzystanie logotypu, a także tego co przez lata śledzimy w różnych gazetach w regionie, a mianowicie wizualizacji i makiet przyszłych Katowic. To wyraźny sygnał, że Katowice jako ESK to miasto patrzące w przyszłość, z wizją i planami. Pomysł „Miasta ogrodów”, mimo że przewrotny, to bardzo kreatywny. A przecież o to chodzi w kulturze – teatr, film, literatura czy muzyka to wyraz tej kreatywność, teraz jest przynajmniej gdzie to pokazywać, nie wstydząc się. |
![]() | KRYSTIAN DUDEK Dyrektor ds. Relacji Medialnych w firmie PRC |
Doceniam pomysł na stronę. Przestrzenny layout wyróżnia się na tle standardowych stron z podziałem na zakładki. Jednak w moim przekonaniu taka forma nie oddaje klimatu stolicy kultury czy miasta ogrodów. Patrząc na nią byłbym raczej skłonny odebrać ją jako wizytówkę miasta kandydującego do tytułu 'Stolicy nowoczesnej technologii', co potęguje komputerowa muzyka z tle. Na stronie widzimy symbole Katowic np. Spodek, a brak chociażby Altusa - najwyższego budynku w południowej Polsce, który siłą rzeczy wyróżnia się spośród innych wieżowców w kraju. Tym bardziej, że Altus łączy nowoczesność, biznes i właśnie kulturę - poprzez działalność wystawienniczą swojej Galerii. Szkoda, że nie wykorzystano tego motywu. Sama kolorystyka strony, również nie oddaje różnorodności i barwności Katowic (czego zapowiedzią było dla mnie logo), a już na pewno nie oddaje klimatu ogrodów. Co do uruchomienia strony, będącej w budowie - rozumiem pośpiech twórców i chęć pokazania czegokolwiek, ale to tak jakby zaprosić klientów na otwarcie sklepu przed wyłożeniem towaru na półki. |
Koncert Zakopower - Piaseczno
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?