Przypomnijmy, że budowa DTŚ w Zabrzu została podzielona na dwa etapy. W pierwszym powstał dłuższy odcinek, biegnący przez dzielnice Zaborze aż do centrum, czyli od granicy z Rudą Śląską do rzeczonego ronda na de Gaulle'a. Ten fragment średnicówki o długości 4,7 km oddano do użytku w czerwcu 2011 roku.
Budowa drugiego docinka w Zabrzu rozpoczęła się w 2012 roku, a już w sierpniu 2014 roku trasą do rogatek Gliwic mogli przejechać pierwsi kierowcy. Jednak radość z nowego docinka DTŚ-ki szybko zmąciły... muldy. Pojawiły się zalediwe pół roku po tym, jak odcinek zabrzański został oddany.
Okazało się bowiem, że droga "faluje". Wykonawca, Eurovia, naprawiał ją w ramach gwarancji. Wcześniej urzędnicy zlecili wnikliwie badania próbując ustalić przyczynę "falowania". Trasa była kilkakrotnie frezowana, jednak ten zabieg okazał się nieskuteczny, bo usunął skutek, a nie przyczynę powstających na drodze muld.
W końcu w 2017 roku została wymieniona podbudowa DTŚ-ki na odcinku od centrum miasta do granicy z Gliwicami.
A niedawno minęło pięć lat od dnia, kiedy właśnie ten fragment DTŚ w Zabrzu oddano do użytku.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?