Adam porusza się na wózku inwalidzkim. W ATH w Bielsku-Białej studiuje już trzeci rok. Nie ukrywa, że inwestycje, jakie dzięki unijnym funduszom przeprowadziła ATH znacznie ułatwiły studiowanie jemu i jego kolegom.
Za pieniądze z Unii Europejskiej w uczelni powstało pięć sal dydaktycznych, jedno laboratorium dydaktyczne, obiekt dydaktyczny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz 46 miejsc parkingowych.
Wykończenie i wyposażenie auli było jednym z ostatnich zadań budowlanych w budynku "L" na Błoniach. W efekcie gmach stał się pierwszym w dziejach podbeskidzkiej uczelni obiektem zaprojektowanym i zbudowanym z myślą o zajęciach dydaktycznych. Jego charakterystyczna bryła z powszechnie rozpoznawalnym owalnym dachem stała się wizytówką ATH.
Ponieważ projekt dotyczył realizacji etapu robót budowlanych w budynku dydaktyczno-laboratoryjnym "L" wraz z jego częściowym wyposażeniem i zagospodarowaniem otoczenia, Adam może podjechać samochodem pod budynek i udać się na zajęcia. Jeszcze większym ułatwieniem było zamontowanie windy przystosowanej do przewozu osób niepełnosprawnych w budynku "B".
- Gdy zaczynałem studia jeszcze jej nie było. Cieszy mnie, że na uczelni myśli się o osobach niepełnosprawnych. Barier architektonicznych jest coraz mniej - zauważa Adam.
Inwestycje ułatwiły naukę studentom. Ale nie tylko to. W oparciu o większą liczbę sal dzięki możliwości efektownej synchronizacji planów zajęć dla poszczególnych kierunków i grup udało się także zaoszczędzić czas studentów i wykładowców.
Inwestycje pozwoliły rozwijać ATH ofertę edukacyjną o nowe kierunki, specjalności i formy kształcenia zgodnie z oczekiwaniami i zapotrzebowaniem rynku pracy. Przygotowały też uczelnię do spełnienia wymogów Państwowej Komisji Akredytacyjnej i Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkolnictwa Medycznego.
- Głównymi korzyściami projektu stała się poprawa ja-kości i standardu infrastruktury edukacyjnej uczelni i jej wyposażenia dydaktycznego. więc tym samym uzyskanie lepszych warunków do nauki, a co za tym idzie osiąganie przez studentów lepszych wyników w nauce - zaznacza Ewa Sobiecka z Biura Obsługi Funduszy Strukturalnych ATH.
Z puli Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa śląskiego uczelnia zdobyła 3,8 mln zł dofinansowania do projektu.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?