Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W nowych aulach ATH studenci i wykładowcy mają komfort

KLM
Komfort jest większy, a dzięki multimedialnym projektorom wiedzę można przyswajać jeszcze lepiej - mówi Adam Boratyński, który studiuje w Akademii Techni-czno-Humanistycznej w Bielsku-Białej stosunki międzynarodowe.

Adam porusza się na wózku inwalidzkim. W ATH w Bielsku-Białej studiuje już trzeci rok. Nie ukrywa, że inwestycje, jakie dzięki unijnym funduszom przeprowadziła ATH znacznie ułatwiły studiowanie jemu i jego kolegom.

Za pieniądze z Unii Europejskiej w uczelni powstało pięć sal dydaktycznych, jedno laboratorium dydaktyczne, obiekt dydaktyczny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz 46 miejsc parkingowych.

Wykończenie i wyposażenie auli było jednym z ostatnich zadań budowlanych w budynku "L" na Błoniach. W efekcie gmach stał się pierwszym w dziejach podbeskidzkiej uczelni obiektem zaprojektowanym i zbudowanym z myślą o zajęciach dydaktycznych. Jego charakterystyczna bryła z powszechnie rozpoznawalnym owalnym dachem stała się wizytówką ATH.

Ponieważ projekt dotyczył realizacji etapu robót budowlanych w budynku dydaktyczno-laboratoryjnym "L" wraz z jego częściowym wyposażeniem i zagospodarowaniem otoczenia, Adam może podjechać samochodem pod budynek i udać się na zajęcia. Jeszcze większym ułatwieniem było zamontowanie windy przystosowanej do przewozu osób niepełnosprawnych w budynku "B".

- Gdy zaczynałem studia jeszcze jej nie było. Cieszy mnie, że na uczelni myśli się o osobach niepełnosprawnych. Barier architektonicznych jest coraz mniej - zauważa Adam.

Inwestycje ułatwiły naukę studentom. Ale nie tylko to. W oparciu o większą liczbę sal dzięki możliwości efektownej synchronizacji planów zajęć dla poszczególnych kierunków i grup udało się także zaoszczędzić czas studentów i wykładowców.
Inwestycje pozwoliły rozwijać ATH ofertę edukacyjną o nowe kierunki, specjalności i formy kształcenia zgodnie z oczekiwaniami i zapotrzebowaniem rynku pracy. Przygotowały też uczelnię do spełnienia wymogów Państwowej Komisji Akredytacyjnej i Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkolnictwa Medycznego.
- Głównymi korzyściami projektu stała się poprawa ja-kości i standardu infrastruktury edukacyjnej uczelni i jej wyposażenia dydaktycznego. więc tym samym uzyskanie lepszych warunków do nauki, a co za tym idzie osiąganie przez studentów lepszych wyników w nauce - zaznacza Ewa Sobiecka z Biura Obsługi Funduszy Strukturalnych ATH.

Z puli Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa śląskiego uczelnia zdobyła 3,8 mln zł dofinansowania do projektu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto