Dorosłych przekonanych o tym, że to oni najlepiej wiedzą, co kupić dziecku jest tylko 4 procent. Natomiast co czwarty z nas ulega córce lub synowi wtedy, gdy wybrany produkt jest wartościowy. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez FarFadet Media.
- Rzeczywiście ostatnio kupiłam sobie sweter, który do niczego mi nie pasuje. Wybrałam go, bo był w kolorze, który lubi moja córka - mówi Iwona Pytlik z Katowic, mama 6-letniej Oliwki.
Na pytanie ankieterów o to, jak dzieci przekonują rodziców do zakupu, aż 65 proc. odpowiedziało, że "autentyczną radością". Drugie miejsce zajęła metoda na "kota w butach" ze "Shreka", czyli "rozkoszna mina" pociechy. Zaznaczył ją co piąty badany. Co 10. daje się przekonać rzeczowym argumentom, a co 20. - łzom.
Dzieci nie decydują tylko o wyborze zabawki. Choć nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, to mają wpływ także na to, jakie wybieramy meble, ubrania, jedzenie, a nawet to, gdzie pojedziemy na wakacje.
Mateusz Zaród, dyrektor produkcji FarFadet Media, podkreśla, że dzieci są jedną z najbardziej wymagających grup klientów. Doskonale wiedzą o tym producenci zabawek, wydawcy książek i wszystkie firmy, których pośrednimi lub bezpośrednimi klientami są dzieci. Albo im się coś spodoba, albo nie. Jednak żeby zaskarbić sobie ich serca, firmy muszą się niemało wysilić.
- Nie ma nic gorszego niż robienie dzieci w konia. Najmłodsi są niebywale wyczuleni na każdą nieszczerość i naciąganie. Dlatego wszelkie działania marketingowe, kierowane do dzieci, muszą być wywołane autentyczną chęcią zbliżenia się do najmłodszych klientów. Jeśli to się uda, one na pewno odwdzięczą się sympatią - mówi Mateusz Zaród.
Czy dzieci rządzą nami na zakupach? Czytaj na dziennikzachodni.pl
* CZYTAJ KONIECZNIE:
*NAJZABAWNIEJSZE ŚLĄSKIE SŁOWA - WYNIKI PLEBISCYTU
*WSTRZĄSAJĄCA HISTORIA ŚMIERCI MAGDY Z SOSNOWCA - POZNAJ SZCZEGÓŁY
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?