Zyskaj przewagę nad lokalną konkurencją. Pozycjonowanie to duże wsparcie dla małych biznesów

Materiał informacyjny Performance Media
Udostępnij:

Konkurencyjność w świecie Internetu jest dziś naprawdę bardzo duża. Wie o tym każdy przedsiębiorca, który chciałby, aby jego firma znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie stron internetowych jest wykorzystywane przez niemal każdy biznes, który chce zaistnieć w sieci. Bez niego trudno jest dotrzeć do potencjalnych klientów, bo ci najczęściej wybierają witryny, które umieszczone są w pierwszych dziesięciu wynikach przedstawionych przez wyszukiwarkę.

Małe biznesy lokalne jak mechanik, zakład fryzjerski, gabinet kosmetyczny czy inne działające na danych regionie z powodzeniem mogą wykorzystywać pozycjonowanie lokalne, aby prezentować swoje usługi i wyświetlać się tylko klientom, którzy akurat przebywają w ich okolicy.

Lokalne SEO - na czym polega?

Pozycjonowanie lokalne, inaczej SEO lokalne skupia się na wdrażaniu działań optymalizacyjnych, których efektem będzie uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce na zapytania związane z danym regionem czy miastem.

Usługi SEO lokalne przeznaczone są dla przedsiębiorców, którzy działają na terenie regionu, miasta lub nawet dzielnicy. Działania związane z optymalizacją strony pod pozycjonowanie lokalne:

  • prawidłowo uzupełniona zakładka kontaktowa na stronie i umieszczenie tam mapy Google z dokładną lokalizacją firmy,
  • wpisanie niezbędnych danych kontaktowych jak nazwa, adres, numer telefonu zarówno w zakładce kontaktowej, jak i w stopce,
  • użycie danych strukturalnych podczas opisywania informacji kontaktowych,
  • dbałość o naturalność w umieszczeniu fraz związanych z lokalizacją w treściach na stronie, nagłówkach i meta opisach,
  • założenie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma.

Proces lokalnego pozycjonowania strony różni się nieznacznie od tego ogólnopolskiego, jednak trzeba w nim zwrócić uwagę na niektóre ważne elementy. Dzięki temu biznesy świadczące swoje usługi na rynku lokalnym mogą lepiej docierać do osób, które są zainteresowane ich ofertą.

Zobacz na czym polega pozycjonowanie stron na Śląsku.

Pozycjonowanie wspiera promocję Twojej marki

Użytkownicy korzystają z wyszukiwarki internetowej, aby zaoszczędzić czas i szybko znaleźć to, czego szukają. Wpisując frazę, najczęściej precyzują wybrane hasło poprzez wpisanie dodatkowo miasta, w którym się znajdują.

Pozycjonowanie na Śląsku wspiera rozwój lokalnych firm

W ten sposób zawężają wyniki wyszukiwania do wybranej miejscowości. Jeśli Twoja strona posiada wysoką widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania, to ma szansę wyświetlić się wielu potencjalnym klientom. W ten sposób zwiększasz swoją rozpoznawalność i wyróżnia się na tle lokalnej konkurencji.

Ponadto strony, które wyświetlają się wysoko w wynikach wyszukiwania cieszą się wysoką jakością, co także ma pozytywny wpływ na odbiór Twojego przedsiębiorstwa. W ramach pozycjonowania lokalnego wykonywane są także publikacje sponsorowane w lokalnych serwisach informacyjnych oraz w serwisach branżowych.

Wspomniane działania również wpływają pozytywnie na wizerunek Twojej firmy. Najważniejsze korzyści z pozycjonowania lokalnego:

  • zwiększa się widoczność strony w wynikach wyszukiwania,
  • zwiększa się ruch na Twojej stronie,
  • zwiększysz sprzedaż i zyski swojej firmy,
  • wyróżnisz się na tle konkurencji i zbudujesz przewagę,
  • zbudujesz rozpoznawalność swojej firmy,

Pozycjonowanie stron WWW o zasięgu lokalnym przynosi szybsze rezultaty niż w przypadku ogólnopolskiego, a także wymaga niższych kosztów. Z tego względu jest bardzo popularną formą reklamy internetowej.

Ile powinno kosztować skuteczne pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony jest procesem który jest rozłożony w czasie, a także wymaga systematycznych prac i analiz wielu czynników. Rezultaty z reguły pojawiają się po kilku miesiącach.

Nic więc dziwnego, że na jego koszt ma wpływ wiele czynników. Firmy czy specjaliści SEO swoim klientom proponują najczęściej darmową wycenę i dopiero po niej, mogą się oni zdecydować na dalszą współpracę.
Popularnym i preferowanym rozwiązaniem są także abonamenty miesięczne, które są zależne od skali usługi, rodzaju działalności, branży, rozbudowania strony, konkurencyjności oraz historii domeny.

Sprawdź cenę pozycjonowania w agencji Performance Media: https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-cennik/

Pozycjonowanie stron z roku na rok staje się coraz trudniejsze. Algorytmy Google są stale aktualizowane i stawiają swoją poprzeczkę wyżej, aby zagwarantować swoim użytkownikom jak najlepiej dopasowane i wartościowe wyniki. Z tego względu pozycjonowanie nie może kosztować paruset złotych, ponieważ w tej cenie powinny zawierać się koszty tworzenia nowych tekstów, publikacji sponsorowanych, pracy specjalisty czy tworzenia raportów.

Warto wybierać usługi agencji SEO, które posiadają opublikowane cenniki pozycjonowania, z wyszczególnionymi pracami, które otrzymujesz w ramach wybranego przez siebie pakietu.

Artykuł przygotowany we współpracy z Performance Media, specjalistami w pozycjonowaniu stron i prowadzeniu kampanii Google Ads i Facebook Ads.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Promocja firmy w Google? Czy warto inwestować w pozycjonowanie?

Dlaczego warto korzystać z usług SEO?

Pandemia sprzyja robotyzacji

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie