Badanie PayPo: czy Polacy uprawiają sport i co kupują w obecnym sezonie?

Materiał informacyjny PayPo
Z badania przeprowadzonego przez PayPo – polskiego lidera usług BNPL (z ang. buy now, pay later) adresowanych do sklepów internetowych – wynika, że niespełna połowa Polaków lubi uprawiać sport. Jeśli już decydują się na taką formę spędzania czasu, wiosną i latem najchętniej wybierają rower lub spacery. Przygotowując się do nowego sezonu, zdecydowana większość Polaków kupuje odzież i obuwie sportowe, a także sprzęt i akcesoria, których cena mieści się zazwyczaj w przedziale od 100 do 500 zł. Jaką formę zakupów preferują i gdzie najczęściej nabywają nowe produkty?

48 proc. badanych Polaków lubi uprawiać sport – wynika z badania PayPo. 39 proc. osób decyduje się na taką formę spędzania czasu sporadycznie, a pozostałym 11 proc. nie zdarza się to wcale. Jeśli już podejmują aktywność fizyczną, wiosną i latem wybierają spacery lub rower (po 70 proc.). Zdecydowanie rzadziej stawiają na sporty wodne (28 proc.), siłownię (25 proc.), bieganie (23 proc.) czy aktywności zespołowe jak piłka nożna, siatkówka czy koszykówka (22 proc.). Najmniejszą popularnością cieszą się: badminton (15 proc.), rolki lub wrotki (12 proc.) oraz tenis (7 proc.). Pozostałe 5 proc. ankietowanych Polaków wybiera zupełnie inne aktywności.

Jakie produkty sportowe kupują Polacy?

Jak wynika z badania PayPo, aż 76 proc. Polaków, przygotowując się na letni sezon sportowy, kupuje nową odzież i obuwie sportowe. Mniejszą popularnością cieszą się natomiast akcesoria sportowe jak kask czy plecak (32 proc.), sprzęt sportowy, np. rower i rolki (26 proc.) oraz elektronika sportowa, którą wybiera ¼ badanych. Polacy zdecydowanie najrzadziej kupują domowy sprzęt jak stepper czy bieżnia, co potwierdziło zaledwie 11 proc. ankietowanych. Pozostałe 13 proc. kupuje produkty innego rodzaju.

Gdzie Polacy kupują akcesoria sportowe?

Przygotowując się na nowy sezon sportowy, Polacy równie często dokonują zakupów online (47 proc.), co stacjonarnych (46 proc.). Zaledwie 6 proc. ankietowanych zaopatruje się w potrzebne produkty gdzie indziej.

Na pytanie wielokrotnego wyboru dotyczące preferowanych sklepów online 32 proc. badanych potwierdziło, że najchętniej wybiera te typowo sportowe. Mniejszą popularnością cieszą się: platformy aukcyjne (18 proc.), marketplace’y typu Amazon (14 proc.) lub strony z lokalnymi ogłoszeniami (9 proc.), a 2 proc. badanych kupuje jeszcze w innych miejscach.

Jakie kwoty wydają Polacy na sprzęt i akcesoria sportowe na nowy sezon?

PayPo postanowiło sprawdzić również, ile pieniędzy Polacy wydają na sprzęt i akcesoria sportowe. Ankietowani wskazali, że najczęściej przeznaczają na ten cel kwotę od 100 do 250 zł (31 proc.) lub od 250 do 500 zł (29 proc.). 16 proc. Polaków wydaje na zakupy od 50 do 100 zł. Polacy są w stanie jednak inwestować wyższe kwoty w sprzęt i akcesoria – 10 proc. zadeklarowało wydatki na poziomie 500-750 zł, 4 proc. – 750-100 zł, a 3 proc. jest w gotowe wydać nawet powyżej 1000 zł. 7 proc. deklaruje, że na zakupy związane z nowym sezonem sportowym przeznacza jeszcze inną kwotę.

Niezależnie od tego, czy kupujemy nową odzież, buty czy sprzęt sportowy, warto to zrobić rozsądnie. Jedną z możliwości wspomagających proces takich zakupów są płatności odroczone PayPo. Dzięki nim osoby przygotowujące się na nowy sezon sportowy mogą zrobić natychmiastowe zakupy i zapłacić za nie później, dając sobie czas na: odebranie zamówienia, sprawdzenie produktów i zastanowienie się, czy im odpowiadają.

Badanie PayPo zostało zrealizowane za pośrednictwem platformy Omnisurv w dniach 23-25.05.2023 roku na ogólnopolskiej próbie 500 osób w wieku 18-64 lat.

*

***
O PayPo:
PayPo to lider usług BNPL (z ang. buy now, pay later) w Polsce adresowanych do sklepów internetowych. Działa na rynku od 2016 roku – z rozwiązania firmy można skorzystać aktualnie w ponad 25 tys. sklepów online, w tym m.in. CCC, Modivo, eobuwie.pl, Reserved czy Media Markt. Firma oferuje możliwość zapłacenia w momencie, gdy konsument jest pewny swojego wyboru. W ten sposób może zrealizować zamówienie dziś, a zapłacić za nie później, tym samym dając sobie czas na mądre, przemyślane zakupy: odebranie zamówienia, sprawdzenie produktów i zastanowienie się, czy mu pasują. Z rozwiązania chętnie korzystają polscy konsumenci - liczba aktywnych użytkowników PayPo wynosi już ponad 1 mln osób. Firma w 2022 roku obsłużyła 8 mln transakcji, na łączną kwotę 2,1 mld zł.

W przypadku sklepów, usługi PayPo zwiększają ich wolumen sprzedaży, mając istotny wpływ na wzrost wartości koszyka o ok. 20–100% oraz znacząco zmniejszając liczbę tzw. porzuconych koszyków ok. 15-20%. Dziś PayPo to jedna z podstawowych form płatności – jak potwierdza badanie „Koszyk roku 2022”, już 75 proc. największych sklepów online w Polsce oferuje usługi BNPL od co najmniej jednego operatora.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto