Czas na automatyzację i robotyzację. I sztuczną inteligencję

red.
Automatyzacja obejmuje coraz więcej procesów biznesowych, w tym także w banku. Dzięki temu można usprawnić pracę w wielu obszarach, takich jak m.in. księgowość, finanse czy HR. Z automatyzacji korzystają nie tylko pracownicy, ale i klienci bankowi. O tym, jak skuteczne są to rozwiązania rozmawialiśmy – podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego – z przedstawicielami firmy SAIO SA.

Spółka SAIO SA z Grupy ING Banku oferuje rozwiązania do kompleksowej robotyzacji procesów biznesowych.

- Automatyzacja bardzo nam pomogła w odpowiedzi na rosnące ilości transakcji, pozwoliła usprawnić pracę w takich obszarach, jak księgowość, finanse, HR, zakupy. W wielu miejscach wdrożyliśmy automatyzację w banku i oferujemy ją teraz naszym klientom - podkreśla Joanna Porębska-Matysiak, Chief Sales Officer w firmie SAIO SA. - Z kolei klient, który skorzysta z automatyzacji, odniesie wiele korzyści wprowadzając ją u siebie, począwszy od oszczędności, ograniczania kosztów, po zyskanie bezpieczeństwa, spokoju, komfortu i możliwości odpowiadania na zmieniającą się gospodarkę i otoczenie biznesowe.

Jak może być wykorzystywana automatyzacja czy robotyzacja? Przykładowo. Robotyzować można powtarzalne, monotonne czynności, jak księgowanie faktur. - Uwalniamy wtedy zasoby po to, aby mogły zająć się bardziej kreatywnymi zadaniami. Jest to też odpowiedź na zapotrzebowanie rynkowe, bo dzisiaj jest problem z pracownikami. I roboty mogą faktycznie pomóc w realizacji zadań odtwórczych - tłumaczą Kamil Czerniak, Business Development Team Manager w firmie SAIO SA.

Warto też pamiętać o tym, że wdrożenie sztucznej inteligencji na pewno przyczyni się do powstania nowych zawodów, nowych kwalifikacji, które są niezbędne w firmie.

Co ciekawe, jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, to ChatGTP lub inne modele, znajdą także zastosowanie w biznesie. - Za pomocą sztucznej inteligencji można wspomóc wiele czynności, które dzisiaj są wykonywane. Robimy już pierwsze przymiarki do tego, by sztuczna inteligencja została zasilona w szereg informacji, a następnie była przygotowana na odpowiedź dla pracownika czy klienta - dodają przedstawiciele firmy SAIO SA. - Implementacja takiego rozwiązania jest banalnie prosta, ChatGTP może być wykorzystany w wielu obszarach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie