Panie prezesie, od pięciu lat zarządza pan Siemianowickimi Wodociągami, warto było przejść z Rady Miasta do Aqua-Sprint?
Czternaście lat pełnienia funkcji radnego pozwala na bardzo szerokie spojrzenie na potrzeby Miasta i realizację szeregu potrzeb mieszkańców. Uznałem, że czas zawęzić moją aktywność społeczną na rzecz mieszkańców do jednej dziedziny życia społecznego i gospodarczego. Tak naprawdę zatrudnienie w Aqua-Sprint traktuję jako pracę na rzecz mojego rodzinnego miasta i jego mieszkańców i traktuję ją na równi z moją pracą Radnego Siemianowic. Przedsiębiorstwo wodociągowe to spółka miejska, której jedynym zadaniem jest realizacja ustawowego zadania gminy, czyli zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków.
Biznes i pogoń za zyskami były priorytetem w przedsiębiorstwie budowlanym, w którym byłem współwłaścicielem. W Aqua-Sprint jest inaczej. Tutaj najważniejszy jest Klient i jego zadowolenie z jakości świadczonych usług. Dlatego stale rozwijamy wachlarz nowych usług poprawiających jakość wody i standard życia mieszkańcom. Priorytetem nadal są działania zmierzające do optymalizacji kosztów. W porównaniu "rok do roku" kolejny raz ograniczyliśmy straty wody, przez co zaoszczędzono blisko milion złotych.
W takim razie, gdzie można zaobserwować podwyższenie poziomu jakości usług, o których pan wspomina?
Już od trzech lat wszystkie formalności mieszkańcy i przedsiębiorcy załatwiają w siedzibie
Wodociągów Siemianowickich Aqua-Sprint w Siemianowicach. Obecnie regulaminowy okres oczekiwania na wydanie warunków technicznych przez Aqua-Sprint to maksymalnie czternaście dni. Praktyka pokazuje, że większość takich spraw jest załatwianych przez pracowników Aqua-Sprint w tydzień. Jest to możliwe między innymi dlatego, że umożliwiliśmy załatwianie wszystkich spraw bieżących przy tak zwanym jednym okienku lub z wykorzystaniem poczty elektronicznej. Muszę podkreślić, iż te pozytywne zmiany są zasługą wysokiego profesjonalizmu i zaangażowania wszystkich pracowników Aqua-Sprint.
Chce pan powiedzieć, iż Aqua-Sprint to firma działająca wzorcowo?
Jeszcze nie ... W Aqua-Sprint wiemy, że to my jesteśmy dla klienta, a nigdy na odwrót. Dlatego jeszcze w tym roku klienci będą mieli do dyspozycji nowe biuro obsługi i dodatkowe możliwości kontaktu z naszą firmą. Przedsiębiorcy, którzy udostępnią nam swoje numery telefoniczne, podobnie jak mieszkańcy naszego miasta będą otrzymywać bieżące sms-owe informacje dotyczące realizacji inwestycji, występujących awarii, remontów, utrudnień i zbliżających się terminów płatności.
Internet, sms, komputery to w pana ocenie klucz do sukcesu, przecież woda płynie pod ziemią...
Nowoczesne przedsiębiorstwo to nade wszystko wykwalifikowana załoga wyposażona w nowoczesny sprzęt. Taki "zestaw" stale poprawia zdolność do szybkiego wykrywania i usuwania awarii. Wiem, jak uciążliwe bywały - podkreślę: bywały - prace serwisowe i towarzyszące im wykopy. W najbliższym czasie zdecydowana większość prac związanych z wymianą sieci wod.-kan. odbywać się będzie bezwykopowo, tzn. do historii zaczną przechodzić wykopy i zajmowanie pasów chodnika lub jezdni. Wykonanie przewiertów sterowanych umożliwia wymianę sieci bez uszkodzeń nawierzchni. Zastosowanie metod bezwykopowych to również zmniejszenie ilości uszkodzeń asfaltu i kostki brukowej. Realizacja tej wizji to kwestia raczej miesięcy niż lat.
Dziękuję za rozmowę.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?