Jak wykorzystać dotację z głową i nie obudzić się za rok z ręką w przysłowiowym w nocniku, nie mając ani jednego klienta? To główny cel dodatkowego warsztatu, w jakim udział wezmą kobiety ubiegające się o dotacje w mikołowskim Powiatowym Urzędzie Pracy. Organizatorem warsztatów z nowoczesnego budowania relacji jest Centrum Szkoleniowe „Structura”, które wcześniej odpowiadało za przeszkolenie kandydatek na przyszłe bizneswoman.
- Będziemy uczyli panie jak poprzez budowanie relacji zarówno w sieci, jak również, na co dzień, w życiu prywatnym stać się z czasem ekspertem w swoim biznesie i spowodować, żeby to właśnie do nich dzwoniło jak najwięcej ludzi - mówi Sławomir Krynicki specjalista zajmujący się zarządzaniem relacjami, współpracujący z Centrum Szkoleniowym „Structura”.
– Dziś budowanie relacji to podstawowa umiejętności w przypadku każdej działalności gospodarczej. Dzięki zbudowanymi i utrzymywanym relacjom - mówiąc wprost różnym znajomościom - jesteśmy bardziej zabezpieczeni przed konkurencją czy kryzysem. Łatwiej także pozyskać klientów – mówi Krynicki.
Tych klientów, zdaniem pomysłodawców warsztatów mikołowianki mają szukać wszędzie, żeby odnieść sukces na miarę XXI wieku. – Często założenie profili w najpopularniejszych dziś serwisach takich jak Biznes-klasa.pl, Facebook.com czy Goldenline.pl może pomóc zarówno w promocji naszej osoby, jak również firmy. W ten sposób pozyskane kontakty, a przede wszystkim umiejętności budowania relacji można wykorzystać w obsłudze klientów, ich pozyskiwaniu, sprzedaży oferty, promocji własnego serwisu www – mówi Michał Cieśla z Centrum Szkoleniowego „Structura”, który w poniedziałek będzie mówił m.in. o potencjale drzemiącym w Internecie.
Żeby nie wtopić dotacji
Zdaniem Sławomira Krynickiego, trenera, dziś umiejętność nawiązywania relacji to podstawa. – Sam prowadzę dwie firmy i wiem, że bez zbudowanych relacji firma nie odniesie sukcesu, albo będzie do niego dążyła o wiele dłużej – mówi Krynicki. Jak sam podkreśla, zna przypadki, kiedy osoby, które otrzymały dotację, po roku nie wiedziały, co dalej z firmą. – Dotacją można się zachłysnąć. Kupuje się sprzęty i miej potrzebne rzeczy. Znam przypadek firmy, która po roku zwinęła żagle, jak tylko upłynął obowiązujący okres prowadzenia działalności. Firma ta w swoich wydatkach nie uwzględniła tak prozaicznej kwestii jak pozyskiwanie klientów i zleceń. Wszystko poszło na zabawki – mówi Krynicki.
O potędze relacji w rozwoju firmy przekonany jest także Tomasz Pietrzak, dyrektor kreatywny agencji PR Guarana Communications, firmy, która powstała dokładnie rok temu. – Od początku nasza firma obecna jest na wszystkich portalach społecznościowych, zarówno na Goldenline.pl., Flickr.com, gdzie mamy swoje portfolio, jak również na Facebook.com czy Blip.pl. W ten sposób z naszą ofertą możemy dotrzeć do odbiorców w całym kraju. Dodatkowo firma nabiera osobowości. Każdy widzi, kto u nas pracuje, jak pracuje oraz kim są nasi klienci i co dla nich zrobiliśmy. Jesteśmy transparentni i widoczni – mówi Pietrzak. – Ale nie tylko relacje w Internecie procentują. Także spotkania tzw. „po godzinach”, w których nasza agencja bierze udział, a które dotyczą zarówno PR, jak również różnych for dyskusyjnych. Wszędzie drzemie potencjalny klient – dodaje Pietrzak.
Projekt „Własna Firma – Nowe Horyzonty” przygotowany przez Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie finansowany jest w ramach działania 6.2 Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Wśród instytucji, które
w najbliższym czasie udzielą również wsparcia w ramach działania 6.2 znajdują się m.in. Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie, Fundusz Górnośląski oraz Powiatowy Urząd Pracy w Zawierciu ze swoim projektem „Startuj z nami – zostań przedsiębiorcą”
Czytaj również: 100 firm założonych tylko przez kobiety? |
Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?