Mogło być jasno i nowocześnie. A jest blacha, którą pokryty został peron drugi katowickiego dworca kolejowego. Zadaszenie, które opiera się na olbrzymiej, bo długiej na 160 metrów stalowej konstrukcji, jest już gotowe. Podobne wiaty powstaną nad pozostałymi peronami, a w końcowym etapie ich modernizacji zostaną połączone i będą osłaniały zarówno perony, jak i tory między nimi.
Oprócz blachy dach peronów tworzą także elementy przepuszczające światło słoneczne, jest ich jednak zdecydowanie mniej.
Remonty torów, peronów i przejść między nimi - równolegle do budowy hali dworca oraz galerii handlowej na pl. Szewczyka - prowadzi PLK. Modernizacja ma kosztować ok. 60 mln zł. Jak na razie udało się odnowić peron pierwszy (tu zadaszenia jeszcze brak). Dobiegają końca prace na peronie drugim. Jednocześnie roboty trwają w przejściach podziemnych - czyszczone są ściany pokryte płytkami z trawertynu, uzupełniane ubytki, kładziona nowa posadzka. Internauci na efektach prac nie zostawiają suchej nitki. Krytykowali już kostkę betonową, którą wyłożony został peron pierwszy. Tym razem - zadaszenie. - Wygląda okropnie. I gdzie masy śniegu i lodu będą zalegać w zimie i w czasie odwilży? Centralnie nad peronem - komentuje jeden z nich. - Takie zadaszenia mamy już na targowisku przy ul. Pukowca. To żenada na miarę prowincjonalnego miasteczka - dodaje Markus.
* TO MUSISZ ZOBACZYĆ:
MATURA 2012 - ZOBACZ CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ, SPRAWDŹ ARKUSZE i ODPOWIEDZI. PRZECZYTAJ O PRZECIEKACH
* WEŹ UDZIAŁ W PLEBISCYTACH:
NAJLEPSZY NAUCZYCIEL 2012
CHUDNIESZ - WYGRYWASZ ZDROWIE
NAJSYMPATYCZNIEJSZY ZWIERZAK ŚLĄSKIEGO ZOO
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?