Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bytom wykorzystuje wizerunek Ciechowskiego. Artyści oburzeni [wideo]

Redakcja
Archiwum/ Lech Kamiński
Wizerunek Grzegorza Ciechowskiego pojawił się w reklamach kolekcji "The Culture Icons" marki Bytom.

Kolekcja "The Culture Icons" trafi do sprzedaży 2 października. Ma być ona inspirowana stylem ubierania się nieżyjącego lidera Republiki, Grzegorza Ciechowskiego. Prawa do wizerunku artysty należą do wdowy Anny Skrobiszewskiej i jej dzieci. Pomysł na jego sprzedanie nie spodobał się córce artysty i członkom zespołu Republika.

"My, niżej podpisani byli muzycy zespołu Republika, oświadczamy, że nie mamy jakiegokolwiek związku ze sprzedażą praw do wizerunku Grzegorza Ciechowskiego marce odzieżowej Bytom S.A. Wyrażając głębokie zaniepokojenie zaistniałym faktem, odcinamy się jednocześnie od jakichkolwiek dalszych komentarzy w tej sprawie" czytamy na oficjalnym fanpage'u grupy.

Jak komentuje to wdowa po Grzegorzu Ciechowskim?

"Grzegorz miał swój niepowtarzalny styl i wiele osób go kopiowało. Nawet wtedy, gdy niektórzy podśmiewali się z jego słynnej grzywki, miał tłumy naśladowców. Ubierał się jak chciał, sam wybierał rzeczy do sesji zdjęciowych, nie korzystał z usług stylistów. Choć nie interesował się raczej modą, to przywiązywał dużą wagę do swojego wizerunku scenicznego i dbał o to, aby jego ubranie stanowiło z muzyką którą wykonywał spójną całość. Kiedy firma BYTOM zwróciła się do mnie z chęcią stworzenia ubrań inspirowanych stylem Grzegorza, pomyślałam że jeśli spadkobiercy tak wielkich artystów, jak Cybulski czy Hłasko wyraziły zgodę, to pomysł musi być wart uwagi" czytamy na stronie grzegorzciechowski.pl.

Co Wy myślicie o pomyśle marki Bytom? Na Wasze komentarze czekamy pod tekstem.

"The Culture Icons" będą tworzyć minimalistyczne modele, utrzymane w barwach czerni i bieli. Ubrania podkreślą formę nawiązującą do lat twórczości artysty oraz zostaną wyposażone w rockowe detale. Firma dedykowała już swoje kolekcje Zbyszkowi Cybulskiemu i Markowi Hłasce.

Zakłady Odzieżowe Bytom specjalizuje się w produkcji odzieży męskiej, głównie garniturów, marynarek i spodni. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1945 roku w Bytomiu. Firma dysponuje 76 sklepami firmowymi m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Katowicach.

Agnieszka Gałczyńska

od 7 lat
Wideo

Zmarł Jan Ptaszyn Wróblewski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto