- Panie prezydencie, zamiast ciąć wydatki, zainwestuj w dziatki - mówili kolędnicy.
W sali sesyjnej pojawili się także nauczyciele i uczniowie z Zespołu Szkół im. J. Kochanowskiego i gen. Andersa. Przyszli z transparentami bronić swoich miejsc pracy i nauki.
- Kochanowski cały tu przyszedł - mówiła jedna z nauczycielek Zespołu Szkół im. J. Kochanowskiego. - Nie wiemy, na czym stoimy, jedna wersja zakłada połączenie nas z ekonomikiem, a druga to likwidacja. Mamy 90-letnią tradycję i zupełny inny profil kształcenia niż ekonomik. U nas jest liceum o profilu policyjnym i cieszy się powodzeniem. Gdy nas zlikwidują, stu nauczycieli straci pracę - wyjaśniała.
W obronie szkół stanęły także posłanki - Izabela Leszczyna z PO i Jadwiga Wiśniewska z PiS. Apelowały o dialog. - Nauczycieli trzeba równo traktować. Życzę wszystkim mądrych decyzji - powiedziała Wiśniewska. Mirosław Kowalik, przewodniczący "Solidarności" twierdzi, że proponowana reforma to niszczenie częstochowskiej oświaty.
- Do dziś nie dostaliśmy odpowiedzi od prezydenta w sprawie szkół, chcemy znać konkrety. Jak widać prezydent zajmuje się wycieczkami do Chin, a nie oświatą. Gdy dojdzie do likwidacji szkół, zwiększy się bezrobocie - mówił Kowalik.
Prezydent Krzysztof Matyjaszczyk przedstawił swoje racje.
- Dziś zmiany dotyczą szkół niefunkcjonujących od lat, takich, gdzie ostatni nabór był w 2000 roku - wyjaśniał prezydent. - Zamierzam spotkać się z zainteresowanymi stronami. Nie mogę jednak ulegać argumentom siły.
Miasto planuje wygaszenie liceów w zespołach szkół tak, by od 2014 r. funkcjonowało tylko jedno liceum w ZS im. Żeromskiego i licea samoistne. Zespoły szkół o podobnych profilach mają być łączone m.in. "Kochanowski" z "Ekonomikiem", a "Anders" z "Pułaskim".
*ŚLĄSKIM PIERDOŁĄ ROKU 2011 ZOSTAJE...
*ZAPLANUJ DŁUGIE WEEKENDY 2012 ROKU
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?