Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dla odmiany w centrum przemian? Katowice szukają nowego hasła

Michalina Bednarek
Michalina Bednarek
Po fali krytyki katowiccy urzędnicy rezygnują z hasła centrum nowych form. Teraz mieszkańcy wybiorą nowe!

To, że hasło centrum nowych form nie przypadło mieszkańcom do gustu było wiadome już od momentu jego ogłoszenia. Katowiczanie skarżyli się, że jest ono niezrozumiałe.

- Nie za bardzo wiem, o co chodzi. Mieszkałam w Katowicach i bardzo lubię to miasto, ale taka forma promocji według mnie nie ma jasnego przekazu - opowiada nam Martyna Zawalska.

Urzędnicy zorientowali się w miarę szybko, na czym polegał problem i teraz to właśnie katowiczanie zdecydują, jaki będzie nowy slogan miasta. Do wyboru są dwie opcje „Katowice. W centrum przemian” oraz „Katowice dla odmiany”. Nowe hasło promocyjne katowiczanie będą mogli wybierać do 30 lipca za pomocą formularza dostępnego na stronie opowiedzkatowice.pl. Urzędnicy podjęli decyzję o zmianie hasła podczas konsultacji społecznych nad nową strategią miasta. Tylko co trzeci uczestnik konsultacji był zdania, że zaproponowane hasło centrum nowych form się sprawdzi.

- Zdawaliśmy sobie sprawę, że w poprzedniej propozycji trudno będzie się „zakochać od pierwszego wejrzenia”, jednak skala krytyki skłoniła nas do poszukiwań od nowa – mówi Marcin Stańczyk z UM Katowice.

W znaku graficznym jednak wciąż pozostanie serce zamiast Spodka. Urzędnicy zapewniają jednak, że Spodek będzie uwzględniany w promocji miasta jako jego ikona. – Obiekt budzi zestaw konkretnych skojarzeń już dzisiaj przypisywanych Katowicom. „Serce” sugeruje natomiast, że miasto się zmienia. Jest w nim zarazem symbolizowany czarnym kolorem przemysł, ale także nowe, różnobarwne, nowatorskie i ciekawe projekty – dodaje Marcin Stańczyk.

Według większości katowiczan, którzy wypełnili ankietę warto podkreślać, że Katowice wciąż się zmieniają, a główne atrybuty miasta to „metropolitalność”, „dziedzictwo”, „alternatywa”, „aktywność” i „ekoodpowiedzialność”.

- Wiemy, że poza regionem ciągle pokutuje przemysłowy stereotyp Katowic, dlatego postanowiliśmy, że do 2015 roku w działaniach promocyjnych najmocniej będziemy akcentować zachodzącą przemianę. Do tego czasu pokażemy, że Katowice są naprawdę miastem alternatywnej kultury, a nowoczesne budynki na terenach po KWK „Katowice” i zrewitalizowane Śródmieście będą sygnalizowały jego metropolitalny charakter – dodaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto