Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Efekty kampanii Natura nie boli są bardzo konkretne

Redakcja
Podczas konferencji w Centrum Edukacji Przyrodniczej i Ekologicznej w Śląskim Ogrodzie Botanicznym w Mikołowie podsumowano kilkumiesięczną kampanię informacyjno-edukacyjną "Natura nie boli". Zorganizowało ją Stowarzyszenie Zrównoważonego Rozwoju Śląska "Libra" wraz z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Katowicach, a WFOŚiGW dofinansował przedsięwzięcia popularyzujące w województwie śląskim zasady ochrony przyrody na obszarach sieci Natura 2000 oraz reguły inwestowania na tych terenach.

Był poligon, jest ogród
Najważniejszym celem akcji było przekonanie mieszkańców regionu, że przestrzeganie zasad ochrony przyrody nie musi być balastem w rozwoju gospodarczym. Dlatego nieprzypadkowo, na miejsce konferencji wybrano mikołowski ogród botaniczny - najmłodszy w kraju, ale już bardzo ceniony wśród popularyzatorów wiedzy ekologicznej.

To nowoczesne centrum naukowo-edukacyjne odwiedza rocznie około 70 tysięcy gości. Jak mówił dyrektor Centrum Paweł Kojs, w ogrodzie rośnie m.in. 260 gatunków jabłoni spośród 600 występujących w Polsce. Na 16 zrewitalizowanych hektarach po byłych terenach wojskowych znajduje się dziś wiele wyjątkowych w skali kraju kolekcji dendrologicznych oraz rzadkich odmian roślin. To wyjątkowe miejsce w regionie, o każdej porze roku tętni pełnią życia.

Przerabianie na zielone...
Gabriela Lenartowicz, prezes WFOŚiGW, mówiąc o kampaniach edukacyjnych, podkreśliła, że ich sukcesem jest to, że przełamują stereotyp czarnego Śląska. - Cieszy mnie, gdy widzę konkretne efekty naszego wsparcia, a środki Funduszu służą pobudzaniu inicjatyw naukowców i popularyzatorów ekologii. To takie potrzebne nam wszystkim "przerabianie pieniędzy na zielone"- powiedziała prezes Lenartowicz.

od 12 lat
Wideo

echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto