Z końcem roku Enion wycofał automaty przedpłatowe za energie elektryczna. Klienci korzystający do tej pory z nich, by kupić prąd zmuszeni są do stania w gigantycznych kolejkach po druk do kasy. Sosnowczanom pękają nerwy.
- Zamknęli automat, który był przed wejściem. To skandal. Teraz muszę stać w gigantycznej kolejce, a przecież też jestem człowiekiem i mam inne obowiązki. Mam chore dziecko w domu - żali się jedna z klientek. - Ja dawno już nie widziałem czegoś takiego - dodaje druga. - To skandal. W rejonie jest jakby nic się nie zmieniło, jakby dalej był PRL - wykrzykuje z oddali leciwy mężczyzna.
Płacz zniecierliwionych dzieci, przepychanki i kolejkowe awantury oraz dające się wszystkim we znaki nerwy. Wielogodzinną "przygodę" z holem w sosnowieckim rejonie dystrybucji energii przeżywają wszyscy interesanci.
- Przyjechałem wyjaśnić nieścisłości związane z moimi fakturami. Rozumiem, że należy odczekać swoje, ale to już przesada. Kto mi usprawiedliwi 2 godzinne spóźnienie do pracy? Ile można czekać i to jeszcze w takich warunkach? - pyta retorycznie Waldemar Kozak, mieszkaniec Sosnowca.
Kilkadziesiąt osób stłoczonych w ciasnym holu, czekających w dwóch kolejkach. Pierwszej do biura obsługi klienta po wydruk. Drugiej by uregulować płatność i odebrać kod do licznika. Wśród oczekujących cały przekrój wiekowy społeczeństwa. To realia Rejonu Dystrybucji przy Andersa 14. Wszystko spowodowane zmianą procedur sprzedaży energii w systemie przedpłatowym.
Energomat | Fot. Jędrzej Bogus
- Od marca 2009 roku Enion Energia oferowała klientom korzystającym z liczników przedpłatowych możliwości dokonywania zakupu energii elektrycznej na telefon. Wiele osób nie skorzystało z tej oferty. Od stycznia 2010 roku ta grupa klientów - w związku z likwidacją wyeksploatowanego technicznie energomatu do sprzedaży energii - przychodzi po zakup energii do Punktu Obsługi Klienta w Sosnowcu - wyjaśnia MM Silesii Elżbieta Bukowiec, rzecznik prasowy Enion Energia sp. z o.o.
Dodatkowo rzecznik podkreśla, że klienci korzystający z liczników przedpłatowych byli informowani o planowanej likwidacji energomatu. - Do każdego klienta korzystającego z licznika przedpłatowego wysłaliśmy ulotkę. Informacje o likwidacji energomatu znajdowały się również na urządzeniu oraz w biurach obsługi.
Likwidacja automatu to pierwszy krok do likwidacji liczników przedpłatowych. Ma ona nastąpić do lipca 2010 roku. To też nie dziwią komentarze pracowników podkreślających - byle do lipca. Wtedy wszystko się rozwiąże. A do tego czasu należy wygospodarować dużą ilość czasu wolnego odwiedzając sosnowiecką siedzibę Enion.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?