Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gigantyczne kolejki w energetyce: Klienci proszą o pomoc [Alarm Silesia]

Redakcja
Klienci Enion w Sosnowcu apelują - Wprowadźcie ponownie automaty przedpłatowe. Gdy ich nie ma by kupić prąd musimy stać wiele godzin w kolejkach. Energetyka odpiera zarzuty.

Z końcem roku Enion wycofał automaty przedpłatowe za energie elektryczna. Klienci korzystający do tej pory z nich, by kupić prąd zmuszeni są do stania w gigantycznych kolejkach po druk do kasy. Sosnowczanom pękają nerwy.

- Zamknęli automat, który był przed wejściem. To skandal. Teraz muszę stać w gigantycznej kolejce, a przecież też jestem człowiekiem i mam inne obowiązki. Mam chore dziecko w domu - żali się jedna z klientek. - Ja dawno już nie widziałem czegoś takiego - dodaje druga. - To skandal. W rejonie jest jakby nic się nie zmieniło, jakby dalej był PRL - wykrzykuje z oddali leciwy mężczyzna.

Płacz zniecierliwionych dzieci, przepychanki i kolejkowe awantury oraz dające się wszystkim we znaki nerwy. Wielogodzinną "przygodę" z holem w sosnowieckim rejonie dystrybucji energii przeżywają wszyscy interesanci.

- Przyjechałem wyjaśnić nieścisłości związane z moimi fakturami. Rozumiem, że należy odczekać swoje, ale to już przesada. Kto mi usprawiedliwi 2 godzinne spóźnienie do pracy? Ile można czekać i to jeszcze w takich warunkach? - pyta retorycznie Waldemar Kozak, mieszkaniec Sosnowca.

Kilkadziesiąt osób stłoczonych w ciasnym holu, czekających w dwóch kolejkach. Pierwszej do biura obsługi klienta po wydruk. Drugiej by uregulować płatność i odebrać kod do licznika. Wśród oczekujących cały przekrój wiekowy społeczeństwa. To realia Rejonu Dystrybucji przy Andersa 14. Wszystko spowodowane zmianą procedur sprzedaży energii w systemie przedpłatowym.


Energomat | Fot. Jędrzej Bogus


- Od marca 2009 roku Enion Energia oferowała klientom korzystającym z liczników przedpłatowych możliwości dokonywania zakupu energii elektrycznej na telefon. Wiele osób nie skorzystało z tej oferty. Od stycznia 2010 roku ta grupa klientów - w związku z likwidacją wyeksploatowanego technicznie energomatu do sprzedaży energii - przychodzi po zakup energii do Punktu Obsługi Klienta w Sosnowcu - wyjaśnia MM Silesii Elżbieta Bukowiec, rzecznik prasowy Enion Energia sp. z o.o.

Dodatkowo rzecznik podkreśla, że klienci korzystający z liczników przedpłatowych byli informowani o planowanej likwidacji energomatu. - Do każdego klienta korzystającego z licznika przedpłatowego wysłaliśmy ulotkę.  Informacje o likwidacji energomatu znajdowały się również na urządzeniu oraz w biurach obsługi.

Likwidacja automatu to pierwszy krok do likwidacji liczników przedpłatowych. Ma ona nastąpić do lipca 2010 roku. To też nie dziwią komentarze pracowników podkreślających - byle do lipca. Wtedy wszystko się rozwiąże. A do tego czasu należy wygospodarować dużą ilość czasu wolnego odwiedzając sosnowiecką siedzibę Enion.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto