- Kampania "Pilnuj Drinka" ma charakter informacyjny i skierowana jest głównie do młodych osób uczęszczających do dyskotek, klubów muzycznych, pubów i innych lokali rozrywkowych, które mogą stać się potencjalnymi ofiarami zachowań przestępczych, polegających na dodaniu do napoju substancji psychoaktywnych, powodujących utratę świadomości - wyjaśnia Jarosław Szymczyk, Zastępca Komendanta Wojwódzkiego Policji w Katowicach.
Kampanię informacyjną zainicjowało Krajowe Biuro do spraw Przeciwdziałania Narkomanii. Problem dosypywania substancji psychoaktywnych do napojów nasila się szczególnie w okresie letnio - wakacyjnym, podczas imprez plenerowych i koncertów. Kampania ma na celu uświadomienie młodym ludziom, jak bezpiecznie spędzić czas podczas zabawy i co zrobić w chwili stania się ofiarą przestępstwa. Kampania to, oprócz strony internetowej "Pilnuj drinka", opisującej całe zagadnienie, plakaty, które będą rozwieszane w lokalach rozrywkowych.
- Policja jako partner Krajowego Biura d/s Przeciwdziałania Narkomanii, włączyła się w te działania i przekazuje tą wiedzę podczas różnego rodzaju działań profilaktycznych, spotkań i imprez plenerowych na temat istniejących zagrożeń dotyczących prawnych i zdrowotnych konsekwencji, związanych z używaniem środków psychoaktywnych - mówi Jarosław Szymczyk.
- Naszym wspólnym celem jest to, aby przesłanie tej inicjatywy trafiło do jak najszerszej części społeczeństwa, tak aby podnieść świadomość występowania tego rodzaju zagrożeń. Przedmiotowy problem poruszany przez powyższą kampanię występuje na terenie województwa śląskiego w stopniu umiarkowanym i nie jest głównym zagrożeniem, co nie oznacza, że nie powinniśmy z nim walczyć - dodaje Szymczyk.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.6/images/video_restrictions/0.webp)
Jak kupić dobry miód? 7 kroków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?