Jak się okazuje, kampania Inwazja Kultury jeszcze bardziej utwierdziła pozycję Katowic na kulturalnej mapie Polski.
- Model promocji miasta przez kulturę jest konsekwentnie realizowany od 2007 roku, kiedy zaczęliśmy się posługiwać hasłem Katowice - miasto wielkich wydarzeń, właśnie ze względu na formę i autentyczną wielkość organizowanych tutaj eventów - mówi Marcin Stańczyk, kierownik referatu promocji UM Katowice. - Katowice dziś są wskazywane jako trzecie miasto w Polsce pod względem wielkich wydarzeń muzycznych, kulturalnych czy sportowych. To cieszy tym bardziej, że nie mamy już monopolu na eventy, jaki kiedyś posiadaliśmy za sprawą stadionu Śląskiego czy Spodka, a konkurencja jest ogromna - dodaje.
Przypomnijmy, że kampania promująca Katowice czyli Inwazja Kultury kosztowała blisko półtora miliona złotych. Prowadzona była w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Lublinie. Jej zamierzeniem było po raz kolejny przedstawiać Katowice jako miasto wielkich wydarzeń. W kampanii reklamowano szóstkę katowickich imprez: Rawa Blues, OFF Festival, Tauron Nowa Muzyka, Letni Ogród Teatralny, RegioFun i Biennale Plakatu Polskiego. Spodek, jako kultowy obiekt architektoniczny Katowic, którego zazdroszczą nam inne miasta, wykorzystywany był zarówno na bilbordach, jak i w reklamie telewizyjnej. Najbardziej charakterystyczny śląski budynek, niczym w filmach science-fiction, nadlatywał nad największe polskie miasta.
- Akcja spotkała się z przychylnością mieszkańców innych miast. W naszej ankiecie ok. 63 procent zapytanych, twierdziło, że bardzo podoba im się kampania reklamowa. 56 procent deklarowało sympatię dla Katowic, a 62 procent odpowiedziało, że chętnie odwiedzi Katowice za względu na odbywające się w nim wydarzenia - tłumaczy Michał Korzeniowski z grupy Eskadra, odpowiedzialnej za kampanię.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?