Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Katowice: 3. w Polsce miasto wielkich wydarzeń

Michalina Bednarek
Michalina Bednarek
Choć straciliśmy już dawno monopol na wielkie wydarzenia, jaki ...
Choć straciliśmy już dawno monopol na wielkie wydarzenia, jaki ... Piotr Kalsztyn
Choć straciliśmy już dawno monopol na wielkie wydarzenia, jaki dawał nam Spodek to i tak jesteśmy w czołówce.

Jak się okazuje, kampania Inwazja Kultury jeszcze bardziej utwierdziła pozycję Katowic na kulturalnej mapie Polski.

- Model promocji miasta przez kulturę jest konsekwentnie realizowany od 2007 roku, kiedy zaczęliśmy się posługiwać hasłem Katowice - miasto wielkich wydarzeń, właśnie ze względu na formę i autentyczną wielkość organizowanych tutaj eventów - mówi  Marcin Stańczyk, kierownik referatu promocji UM Katowice. - Katowice dziś są wskazywane jako trzecie miasto w Polsce pod względem wielkich wydarzeń muzycznych, kulturalnych czy sportowych. To cieszy tym bardziej, że nie mamy już monopolu na eventy, jaki kiedyś posiadaliśmy za sprawą stadionu Śląskiego czy Spodka, a konkurencja jest ogromna - dodaje.

Przypomnijmy, że kampania promująca Katowice czyli Inwazja Kultury kosztowała blisko półtora miliona złotych. Prowadzona była w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Lublinie. Jej zamierzeniem było po raz kolejny przedstawiać Katowice jako miasto wielkich wydarzeń. W kampanii reklamowano szóstkę katowickich imprez: Rawa Blues, OFF Festival, Tauron Nowa Muzyka, Letni Ogród Teatralny, RegioFun i Biennale Plakatu Polskiego. Spodek, jako kultowy obiekt architektoniczny Katowic, którego zazdroszczą nam inne miasta, wykorzystywany był zarówno na bilbordach, jak i w reklamie telewizyjnej. Najbardziej charakterystyczny śląski budynek, niczym w filmach science-fiction, nadlatywał nad największe polskie miasta.

- Akcja spotkała się z przychylnością mieszkańców innych miast. W naszej ankiecie ok. 63 procent zapytanych, twierdziło, że bardzo podoba im się kampania reklamowa. 56 procent deklarowało sympatię dla Katowic, a 62 procent odpowiedziało, że chętnie odwiedzi Katowice za względu na odbywające się w nim wydarzenia - tłumaczy Michał Korzeniowski z grupy Eskadra, odpowiedzialnej za kampanię.

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto