Na razie dokument został skierowany do konsultacji publicznych, a jeśli zostanie przyjęty w formie uchwały przez rząd, będzie podstawą do opracowania planu wydatków budżetu państwa na inwestycje kolejowe. Brak tej inwestycji na liście rządowych projektów jest o tyle dziwny, że znajduje się w innych strategicznych dokumentach.
- Brak tej inwestycji na liście inwestycji niepokoi nas - przyznaje Witold Trólka z biura prasowego urzędu marszałkowskiego w Katowicach. - To jeden z ważniejszych projektów komunikacyjnych. Modernizacja tej linii, oprócz kolejowego połączenia z portem lotniczym, pozwoliłaby na stworzenie północnej obwodnicy kolejowej aglomeracji. Inwestycja była od początku rekomendowana przez zarząd województwa do realizacji przy wsparciu ze środków unijnych - przypomina Trólka. Urząd marszałkowski już przygotowuje stanowisko odnoszące się do opublikowanego projektu Krajowego Programu Kolejowego.
Najwcześniej w 2018 będziemy mieć więc do wyboru dwie trasy do Pyrzowic: z Katowic przez Sosnowiec, Dąbrowę Górniczą i Zawiercie, albo z Katowic przez Chorzów, Bytom, Tarnowskie Góry. Przejazd z Katowic na lotnisko zajmie 45-55 lub 50-55 minut. Obie trasy istnieją, jednak trzeba je wyremontować.
Zobacz też:
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?