Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Katowice staną się centrum turystyki biznesowej?

Redakcja
Nowa strona, wideo promocyjne i kampania. Katowice chcą powalczyć o biznesmenów już teraz, sukces przedsięwzięciu ma zapewnić Międzynarodowe Centrum Kongresowe, które powstanie do 2012 roku.

Niemal milion złotych (960 tysięcy, z czego 70 procent pochodzi ze środków unijnych) kosztowała nowa kampania promocyjna Katowic. Tym razem to już nie

"Miasto wielkich wydarzeń"

, a ośrodek, który ma przyciągnąć wielki biznes. Jest nowa strona, wideo promocyjne, a kulminacją ma zostać

Międzynarodowe Centrum Kongresowe

, które ma powstać w mieście do 2012 roku.

Czytaj także: * Katowice nie starają się o Wystawę Światową
* Specjaliści o nowym logo Katowic
* Promocja miast. Katowice poza czołówką
* Złote Formaty: Najwyżej Katowice ale bez pierwszego miejsca" target="_self">Nie ma Euro 2012. Będą kongresy?

MCK ma powstać w sąsiedztwie Spodka, za 46 milionów euro, z czego trzy czwarte to pieniądze unijne. - To 10 tysięcy miejsc pod organizację wszelkiego rodzaju kongresów, spotkań, sympozjów. Chcemy wpisać się na stałe w mapę miejsc, gdzie takie wydarzenia mogą się odbywać i liczymy na to, że w 2012 w nowym centrum zorganizujemy kolejną edycję Europejskiego Kongresu Gospodarczego - mówi MM Silesii

Waldmar Bojarun

, rzecznik katowickiego magistratu.

Nowa strona - http://convention.katowice.eu

Miasto już teraz stawia na biznes, w lipcu uruchomiona zostanie miejska komórka do poszukiwań organizatorów kongresów i konferencji, tym mają się zając pracownicy Wydziału Zagranicznego. A do Katowic ma przyciągnąć biznesmenów "Energia spotkań". Na potrzeby projektu powstała nowa strona WWW, dostępna w pięciu wersjach językowych (polska, angielska, niemiecka, francuska i rosyjska). Zawiera podstawowe informacje o mieście i regionie, przewodnik połączony z wyszukiwarką (z informacjami m.in. o bazie hotelowej czy kulturalnej), a także multimedia (zdjęcia atrakcji turystycznych oraz wideo promocyjne miasta) i materiały dodatkowe.


O nową stronę, kampanię i wideo promocyjne postawnowilśmy spytać Marcina Młodożeńca z agencji PRIME Public Relations.

Witold Stech: Ruszyła kampania "Energia spotkań". Nowe logo, nowa strona, nowe wideo promocyjne. Czy Katowice wreszcie dostrzegają tkwiący w nich potencjał biznesowy? Czy to dobry kierunek i co może im dać?

Marcin Młodożeniec: Jeśli Katowice już teraz myślą o promowaniu swojej oferty turystyki biznesowej to dobrze. W kontekście planowanej przebudowy Katowic i powstania Międzynarodowego Centrum Kongresowego miasto powinno zacząć kreować swój wizerunek jako centrum biznesowego i dobrej destynacji dla dużych, ważnych imprez gospodarczych i nie tylko. Wszyscy wiemy jak do promocji Wrocławia przyczyniły się starania o Expo oraz jak został wypromowany Poznań dzięki konferencji klimatycznej. Katowice dostrzegają zatem swój przyszły potencjał biznesowy i kierunek jest dobry. Z punktu widzenia PR, Convention Bureau może pokazać miasto jako atrakcyjne miejsce do organizacji imprez biznesowych.

Mówi się, że Katowice nie mają szansy na pozyskanie turysty typowo wypoczynkowo-rekreacyjnego. Czy zatem powinniśmy starać się o turystę biznesowego, który jest bardziej wymagający? Czy miasto jest na to gotowe?
Wbrew pozorom, z ofertą dla turysty biznesowego w Katowicach, a dokładnie w aglomeracji nie jest tak źle. Mamy bardzo ciekawą i zróżnicowaną ofertę kulturalną i w zasięgu 30 min jazdy samochodem od centrum Katowic. Rozwija się turystyka przemysłowa - np. Śląski Szlak Zabytków Techniki, jest sporo imprez organizowanych przez miasta. Choć mamy coraz więcej obiektów na poziomie, to oczywiście jeszcze nam sporo brakuje w tym zakresie do krajów Europy Zachodniej, ale w ciągu najbliższych lat i to będzie się zmieniać. Brakuje także strategicznych, profesjonalnych, działań PR w zakresie promowania się miast i instytucji kultury, dlatego często trudno im się "przebić" z ofertą dla turysty, nie tylko biznesowego.


MCK stanie w pobliżu Spodka. proj. JENS Architekci


Jak Pan ocenia nową stronę WWW oraz wideoklip promocyjny? Jak się prezentują i czy spełniają swoją funkcję?

Strona www w mojej ocenie nie spełnia jeszcze (wierzę, że to się zmieni) swojej funkcji. Odnoszę wrażenie, że jest ona obecnie informatorem o różnego rodzaju spotkaniach. To dobrze, jednak w pierwszej kolejności powinna być eksponowana konkretna, atrakcyjna oferta dla organizatorów spotkań, świata biznesu. Coś co zainteresuje i przyciągnie. Być może takiej oferty jeszcze nie ma...

Wideoklip robi niezłe wrażenie. Nie jest łatwo pokazać Katowice, które mimo wielu pozytywnych cech, do najpiękniejszych nie należą. Film mówi mi coś w stylu: "nie jesteśmy tacy źli". Wszystkie, aspirujące do miana centrów biznesowych miasta mają ładne biurowce, hotele i sale konferencyjne. Brakuje czegoś co wyróżnia, zwraca uwagę, jest znane, dobrze kojarzone i da się zapamiętać. Jest "Spodek", ale ten obiekt nie robi obecnie najlepszego wrażenia. To oczywiście nie jest problem filmu ale samych Katowic.

Hasło przewodnie to "Energia spotkań". Dużo mówi się w tym kontekście o mającym powstać w ciągu kilku lat Międzynarodowym Centrum Kongresowym. Czy wg Pana Katowice mogą pełnić znaczącą rolę jako ośrodek konferencyjny?
Jeśli Katowice chcą być postrzegane jako centrum aglomeracji i ośrodek biznesu to nie mogą, ale muszą pełnić taką rolę. MCK jest niezbędny. Wizerunek zwykle buduje się w oparciu o jakąś cechę, w tym przypadku obiekt. Trudno promować się jako ośrodek biznesu bez żadnego, wyjątkowego obiektu
który służy przedsiębiorcom.

Co może przekonać biznesmenów i inwestorów do przyjazdu tutaj, skoro wciąż w opinii wielu jesteśmy postrzegani stereotypowo jako nieciekawe tak naprawdę miasto? Co wynika zresztą z niektórych dokumentów dostępnych na stronie.

Na inwestorach dobre wrażenie robią zwykle: dobra lokalizacja, niska stopa bezrobocia, dane demograficzne (duża liczba mieszkańców), wysokie dochody mieszkańców, infrastruktura transportowa, dostępność komunikacyjna, marka/wizerunek regionu. Pierwsze 4 wskaźniki mamy w skali kraju bardzo dobre, nad pozostałymi w ostatnich latach mocno pracujemy. A stereotypy? No cóż, jak zwykle brak odpowiednich działań PR.


Wideo promocyjne na stronie


Według ekspertów jako region powinniśmy kroczyć ścieżką Zagłębia Ruhry, które wykorzystało swoją szansę, przekształcając się z regionu typowo przemysłowego w region, w którym prężnie działa biznes oraz kultura. Czy według Pana jest możliwe aby to samo stało się z Katowicami i Górnym Śląskiem?

Nie jestem zwolennikiem naśladownictwa. Doświadczenia Zagłębia Ruhry mogą być jednak dobrą inspiracją. Nasz region jest wyjątkowy i wymaga wyjątkowych, bezprecedensowych działań. Stworzenie Górnośląskiego Związku Metropolitalnego jest takim działaniem. Należy również działać w myśl zasady: "Rób dobrze i mów o tym". Nigdy odwrotnie.

O promocji Katowic pisaliśmy m.in:


SERWIS MM O INWESTYCJACH




emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto