Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Katowice zaprezentowały nowe logo miasta

Redakcja
Po herbie, fladze i hejnale przyszedł czas na logo. Od środy Katowice mają nowy symbol. Czy miasto na tym skorzysta?

Logotyp przedstawia element graficzny nawiązujący kształtem do hali widowiskowo-sportowej "Spodek". Hala pozostaje symbolem Katowic, jednym z niewielu śląskich obiektów, które są rozpoznawalne przez mieszkańców innych regionów. W projekcie wykorzystano kolory: niebieski, zielony oraz żółty. Kolor zielony odnosi się do terenów zielonych i rozwoju  miasta. Niebieski symbolizuje przestrzeń - miasto ma największą powierzchnię spośród miast woj. śląskiego. Żółty to z kolei słońce oraz bogactwo, zarówno materialne, jak i intelektualne.

- Chcemy je wykorzystywać do szeroko pojętej promocji miasta w kraju, jak również za granicą, podczas kampanii promocyjnych czy eventów organizowanych przez miasto Katowice - mówi Katarzyna Włodarczyk z wydziału promocji UM Katowice.

Logo zostało wykonane przez agencję projektową Studio Fourtka z Rybnika. Wykonanie projektu kosztowało niecałe 5 tys. złotych. Na koszt składa się sam projekt oraz wykonanie książki wzorów, swoistego kompendium wiedzy na temat tego, jak logo ma funkcjonować, gdzie można je używać, w jakich kolorystykach itd.  

 

- Jak się projektuje logo, nie można sobie pozwolić na to, żeby jakikolwiek jego element, np. znak graficzny czy czcionka, był przypadkowy. Bardzo dokładnie przeanalizowaliśmy każdą formę, która w nim się znajduje - mówi Krzysztof Pietrek, właściciel agencji Studio Fourtka.

 

- W przypadku czcionki wzięliśmy pod uwagę wytyczne, jakie postawiło nam miasto Katowice. Pierwszą było to, że trzeba pamiętać, że Katowice to jednak ośrodek przemysłowy, który przeobraża się obecnie w bardzo mocny ośrodek naukowo-uniwersytecki. W związku z tym wiedzieliśmy, że nie możemy zastosować tam chociażby szeryfów. Stąd czcionka bezszeryfowa, bardzo prosta. Nie chcąc kłaść nacisku na to, że jest to miasto przemysłowe, wyszczupliliśmy czcionkę. Chcieliśmy podkreślić również, że jest to miasto młodych, gdzie nauka się rozwija - dodaje Krzysztof Pietrek.

 

Logo pozostanie jedynie uzupełnieniem dotychczasowych symboli Katowic, tym oficjalnym wciąż jest jego herb.

- Herb jest oficjalnym znakiem graficznym miasta Katowice, symbolem, który zresztą jest ujęty w statucie miasta. Jest wykorzystywany oficjalnie w korespondencji oraz podczas imprez i wydarzeń organizowanych przez miasto. Logo ma być jedynie uzupełnieniem, identyfikacją wizualną. Wykorzystane będzie tylko i wyłącznie w celach promocyjnych - podkreśla Katarzyna Włodarczyk.

O tym, czy logo pomoże promować miasto Katowice przekonamy się wkrótce. Możliwe, że pojawi się na billboardach kampanii "Katowice. Miasto wielkich wydarzeń".

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto