Początkowo motorem napędowym akcji miały być katowickie komitety wyborcze, ale kompletnie się nie spisały. - Ze swoich obietnic wywiązała się tylko lokalna Platforma Obywatelska, która oddała plakaty wyborcze do skupu - mówi Kuba Nagórski z agencji Kręci się Events!, organizatora akcji.
Komitety wyborcze wyręczyli jednak mieszkańcy miasta, którzy indywidualnie wpłacali środki na neon. Teraz, w kolejnym etapie akcji, do zbiórki surowców wtórnych chcemy też zaangażować uczniów katowickich szkół. Mamy nadzieję, że do 22 kwietnia, czyli Światowego Dnia Ziemi, uda się uzbierać potrzebną sumę.
Liczymy na uczniów, nauczycieli i rodziców. Dla szkoły, która wykaże się największym zaangażowaniem, a więc ze sprzedaży surowców wtórnych uzbiera najwięcej środków, nagrodę ufunduje katowicka IKEA, partner drugiego etapu akcji. Również w sklepie IKEA, przy ul. Roździeńskiego, staną specjalne pojemniki na surowce wtórne - to szansa dla wszystkich chętnych, by wesprzeć akcję. - Nie zapominamy ciągle o mieszkańcach miasta i przedsiębiorcach, którzy zechcą ufundować z nami słonecznika - mówi Kuba Nagórski. W zależności od upodobań można surowce wtórne przekazać na terenie sklepu lub sprzedać je indywidualnie, a pieniądze wpłacić na konto Stowarzyszenia Wzajemnej Pomocy Bona Fides.
Regulamin konkursu zostanie przesłany bezpośrednio do szkół, a wszystkie szczegółowe informacje już w przyszłym tygodniu pojawią się na stronie akcji pod adresem www.slonecznik-neon.pl. Akcję współorganizuje Stowarzyszenie Wzajemnej Pomocy Bona Fides i biuro ESK 2016 w Katowicach.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?