Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kupcy z Katowic chcą ściągnąć ludzi do centrum

Redakcja
Katowice, to miasto, które "żyje" jedynie w godzinach szczytu, a ludzie przemieszczają się tylko pomiędzy węzłami komunikacji? Lokalni przedsiębiorcy chcą udowodnić, że to nieprawda!

Artur Mocek jest przedsiębiorcą, prowadzi sklep z artykułami dziecięcymi przy ulicy Młyńskiej. Razem z właścicielami innych punktów handlowych i usługowych w centrum Katowic zamierza udowodnić, iż warto przyjeżdżać do centrum miasta. Jak? Dzięki akcji promocyjnej, której hasło przewodnie brzmi "Centrum jest tylko jedno".

- Podchodzimy do akcji profesjonalnie, na promocję przeznaczyliśmy 50 tysięcy złotych - informuje MM Artur Mocek, pomysłodawca przedsięwzięcia.

- Jest o nas coraz głośniej. Na chwlę obecną współpraca zawiązała się już pomiędzy 70 punktami handlowymi i usługowymi. Nieprzypadkowo wybraliśmy taki moment, święta coraz bliżej, a my zamierzamy pokazać, że przedświąteczne zakupy można też zrobić w centrum. Mamy bogatą i dobrą ofertę - dodaje.


Strona WWW przedsięwzięcia


Ulotki dotrą do skrzynek pocztowych, ruszy też strona WWW

Akcja ma przebiegać dwutorowo. - Nasza pierwsza aktywność to ulotka, wydrukujemy ich 150 tysięcy - mówi Mocek. Większość z nich trafi do skrzynek pocztowych. Ulotka będzie formatu kartki A3 i będzie zawierała mapę oraz informacje o promocjach i rabatach w poszczególnych punktach. Mapka z kolei do złudzenia przypomina te, jakie stosują wielkie centra handlowe, miejsca, które mają już nawet własne ulice czy place. - Na naszej zdecydowaliśmy się zastosować podział na cztery kategorie lokali: centrum handlu, centrum mody, centrum rozrywki i centrum smaku - komentuje Mocek.

Druga część akcji kupców to działalnośc internetowa. Dedykowana strona WWW o adresie centrumkatowic.pl ma ruszyć już 6 grudnia, w dzień Św. Mikołaja. - Strona internetowa żyje dłużej, to główny powód, dla którego zamierzamy ją uruchomić. Oprócz informacji o punktach i promocjach zamierzamy także informować o centrum szerzej. Chcemy żeby ludzie wiedzieli co się dzieje np. w Spodku, w Teatrze im. Wyspiańskiego czy w Muzeum Śląskim - mówi Mocek.


Ulica 3 Maja - główny trakt handlowy miasta


Miasto chce wesprzeć, Silesia City Center się nie boi

Informacja o przedsięwzięciu spodobała się także Urzędowi Miasta, który przyznaje, że takie oddolne inicjatywy są oczekiwane. - Chcemy współpracować, pierwszym krokiem jest umieszczenie przez nas na mapce Centrum Informacji Turystycznej. Jesteśmy otwarci na propozycje, chcemy ożywić centrum miasta - mówi MM

Jakub Jarząbek

z Wydziału Informacji i Promocji.

A Artur Mocek dodaje: - Chcemy, żeby ludzie zobaczyli, że w centrum też można spędzać czas. Promuje się kreowana na nowe centrum miasta

Silesia City Center

, my też musimy. A mamy 500 placówek handlowych i usługowych, dwa razy więcej niż oni. Nie chcemy otwartej wojny, musimy po prostu zadbać o nasz interes.

Inicjatywy nie boi się Silesia City Center. Jej rzecznik Marek Thorz mówi wprost: - To normalne w gospodarce wolnorynkowej, że ludzie wybierają miejsca zakupowo atrakcyjne.

- Że takim miejscem jest Silesia świadczą rosnące z roku na rok obroty oraz frekwencja. Nasze centrum rocznie odwiedza ponad 13 milionów klientów. Dokładamy starań, by przyjemnie i w komfortowych warunkach spędzali tutaj czas, mamy też najbogatszą w regionie ofertę sklepów i marek. Inicjatywy się nie obawiamy. Śląsk to perspektywiczny rynek. Wierzymy, że każdy może na nim znaleźć miejsce dla siebie - dodaje.


Silesia City Center


Niektórzy podchodzą jednak do pomysłu sceptycznie. - Ja na pewno nie skorzystam, choć sam pomysł akcji na pewno przełamuje pewien impas - mówi MM Silesii Jacek Pałus, katowiczanin. - Dlaczego? W zachodniej Europie to działa tak, że w głównych alejach, czy też pasażach handlowych działają najlepsze i najciekawsze sklepy, jedyne w swoim rodzaju, można tam kupić coś unikalnego. A tu? Nie ma praktycznie miejsca, które mogłoby mnie czymś przyciągnąć, odstrasza już sam wygląd witryn sklepowych i szyldów. Najlepiej prezentują się banki, na które tak się narzeka, że przez nie centrum obumiera. Na dzień dzisiejszy oferta i asortyment lokali w centrum nie jest, jak dla mnie, żadną alternatywą dla centrów handlowych, gdzie w dodatku z łatwością mogę znaleźć miejsce parkingowe - dodaje.


SERWIS MM O INWESTYCJACH




emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto