Muzeum także zasługuje na dobry design, a atrakcyjny i spójny wizerunek to dziś jedno z podstawowych narzędzi docierania do odbiorcy i budowania z nim trwałej relacji – zasada ta obowiązuje zarówno w przypadku przedsięwzięć komercyjnych, jak i instytucji kultury.
Dbałość o jakość identyfikacji wizualnej to jedna z oznak charakterystycznych dobrze zarządzanych muzeów. Tak właśnie jest w przypadku Muzeum w Gliwicach, które nagrodziliśmy za otwartość, konsekwencję, świadomość oraz odwagę w stosowaniu designu – tak uzasadniło swój wybór jury konkursu Muzeum Widzialne.
Organizatorami konkursu są Narodowy Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Stowarzyszenia Muzealników Polskich. W konkursowe szranki stanęło 200 projektów nadesłanych przez muzea z całej Polski.
Zwycięskie logo Muzeum w Gliwicach powstało w 2012 r. Zostało wyłonione w drodze konkursu rozpisanego wówczas przez gliwickie muzeum. Najlepsze logo - zdaniem Komisji Konkursowej działającej pod przewodnictwem Grzegorza Krawczyka dyrektora muzeum w Gliwicach – wyłoniono z pośród 1500 projektów nadesłanych z całego kraju. Wybrano projekt Marty Szmyd z MiLL STUDIO z Krakowa.
Nowe logo jednoznaczne wiąże znak graficzny z charakterem Muzeum w Gliwicach, poprzez przedstawienie jego złożonej struktury, tj. jego odmiennych oddziałów, lokalizacji, o różnym charakterze i przeznaczeniu. Część graficzna znaku jest również odczytywana jako przetworzony skrót nazwy Muzeum.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?